Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Escort VII Kombi

grucha88@gmail.com, 17 lat temu
Silnik 1.4 i 75KM 55kW
Rok produkcji 1995
Przebieg: 420 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Ford Escort VII Kombi 1.4 i 75KM 55kW 1995-1998 - Oceń swoje auto
3,69
10% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : GENIUSZ pod tym wzgledem. Trzyma sie jak przyklejony, nawet auta mlodsze i lepszych marek tak sie nie zachowuja na zakretach jak ten (dla porownania Audi 80 B3, VW Golf III, Ford Focus I, Honda Civic V - zadne z tych nie ma lepszego zawieszenia :))
3,0
Całokształt
Jest to przecietny samochodzi dla malej rodziny. Koszty naprawy naprawde nie duze :). Oczywiscie tylko made in Germany :). Malo osczedny ale wszystko zwraca sie w warsztacie. Czesto wystepuje z 2x Airbag. Jest to ciekawa propozycja za bardzo nie duza cene. Escorcika z 1995 z 1.4 z gazem mozna wyrwac juz za 4000 zl.
Wrażenia
2,0
Silnik
Jesli chodzi o kulture pracy... to jest tragicznie. Na biegu jalowym nie utrzymuje stalych obrotow.. Na benzynie obroty sie jeszcze trzymaja.. natomiast na gazie mamy cos w stylu wachania sie obrotow tj. od 500 - 1200 obr/min. Po nagrzaniu sie i wlaczeniu wentylatora samochod na gazie gasnie... brakuje mu pradu... na benzynie obroty spadaja do 600 obr/min. Bardzo glosny powyzej 3500 obr/min. Jezeli chodzi o elastycznosc to jest jeszce gorzej... No czego by sie tu spodziewac od 75 KM i wadze 1,5 T wagi.. Nie przyspiesza na zadnym biegu.. Zeby jak kolwiek przyspieszyc trzeba utrzymywac go na conajmniej 2700 obr a ciagnie do 4300-4500 pozniej mamy ogromny spadek mocy. Jedynie na plus wplywa to ZE TO JEST JEDEN Z NAJMNIEJ AWARYJNYCH SILINKOW 420.000 km i nic tylko raz wymienialem uszcelke pod glowica i pierscienie i rozrzad (przy 220.000 km). Sprint do 100 km/h - 21 s.. :)))) pozniej czas mierzymy w minutach :)
4,0
Skrzynia biegów
Jedynka za krotka, dwojka idealna (poprostu najlepsza na jakiej jezdzilem) od 20 - 60 km/h Audi 80 B3 1.8 Pb/GAZ przegrywa o prawie cala dlugosc samochodu pozniej jest znacznie gorzej (4.5 obr ~65 km/h). Trojka srednio-dluga, warto na niej wyprzedzac pojazdy jadace z predkoscia 80 - 90 km/h i przyspieszac do 110 km/h spokojnie (ok 4500 obr/min), czworka za krotka jak przystalo na ten bieg max na 4 to 120-125 km/h i mamy juz 5000 obr/min. Piatka tez jedna z lepszych bo dluga i z 12 letniego silniczka 1.4 na gazie mozna jechac prawie 170 (ok 165 - 168) km/h.. niezle nie?? ( mamy wtedy ok. 4.700 obr/min) ale kosztem dlugiego czasu :D przyspieszania. Dalbym doskonale ale niestety przelozenia wchodza bardzo ciezko a sama skrzynia jest malo precyzyjna. Wsteczny nie zawsze wchodzi, ale wystarczy na chwile wrzucic 4 i potem wsteczny lub kilka razy wysprzeglic i po problemie.
5,0
Układ jezdny
Posiadam kombiaka ale jego wlasciwosci trakcyjne zasluguja na wiecej niz 5. Mam seryjnie obnizone zawiesznie (pakiet na autostrady - bardzo rzadko wystepujacy. Jedynie w produkowanych w niemczech. Moj jest made in Germany). Przy predkosci 140-150 km/h najtrudniejsze zakrety to pestka.. (to nie sa bajki). Trzyma sie jak przyklejony. Zima jest tez cudownie... bo jest nadsterowny.. :)))).. Drift mozna kontrolowac bez najmniejszego problemu.. Jeszce nigdy nie zrobilem baczka. Na slizgim asfalcie reczny i mamy calkowiecie kontrolwany poslizg.. cos pieknego). Jednoczesnie miekkie jak trzeba, ale w zkaretach prawie zadnego wychylu nadwozia... sprawia wrazenie bardzo bezpiecznego. A przy pelnym zaladowaniu mozna jeszce szybciej w zakrety wchodzic... cos genialnego :). Jestem mlodym kierowca <18,5 roku :)> ( czyt. glupim, nierozwaznym i jezdzacym z duzymi predkosciami :))
Komfort
4,0
Widoczność
Widocznosc jak na kombiaka bardzo dobra ale nie najlepsza za sprawa lusterka wewnatrz.. bardzo male.. i malo widac. Dobrze sie cofa.. tylna szyba fajnie powieksza. Podczas cofania wrazenie jakby sie juz "stuknelo" w przeszkode....wychodzisz a tu jeszce 1-1.5 m. Tak samo z przednia szyba. Slupki boczne sa "cienkie" i dzieki temu bardzo dobra widocznosc na boki :).
4,0
Ergonomia
Dla mnie dobrze.. Mam wersje najubozsza :) wiec nie mam co oceniac. Jedyne co mi sie podoba to wlacznik kierunkowskazow jest bardzo blisko, tak samo jak wlacznik swiatel w tym samym przelaczniku. Bylo by 5 gdyby nie wlacznik swiatel awaryjnych umieszczony za kierownica.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzeje sie szybciutko.. 3 min i mamy cieputko... Wentylacja srednia.. bo "slabo daje :)". Szyby nie paruja w deszcz.. ale w zime pozbyc sie zaparowania to trzeba ok 10-12 minut :)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 186 cm wzrostu i 100 kg wagi. Nigdy nie nazekalem na komfort jazdy tak samo jak moi pasazerowie. W piatke jest ciasno.. ale w czworke doroslych ludzi nie ma problemu z komfortem.. Jak na tak male auto jestem zadowolony
2,0
Wyciszenie
I tutaj 2.. Bo jest BARDZO glosno ... powyzej 90 km/h jest niezaciekawie. Jazda na biegu powyzej 3200 obr/min to mordega dla uszu. Jest okropnie! Zawiesznie nie puka nie stuka, ale jak lozyska sie zaczynaja wycierac to mamy koncert rockowy :)!
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
I tutaj jest najgorzej. Mianowicie na gazie w miescie spalanie to 15 l/100 km w trasie 10 l/100 km i jest bardzooo powtarzalne. Na benzynie nigdy nie jezdzilem to nie wiem :). Jak na 1.4 i te osiagi to duzo za duzo. Naprawy sa bardzo tanie wiec pod tym wzgledem jestem zadowlony dlatego 3 i naczej bylo by 1. Czesto trzeba wymieniac koncowki drazkow stabilizatorow (15000 - 20000 km) i lozyska (ok 30000 km), no ale to nasze drogi :)
4,0
Stosunek jakość/cena
Ocena sama za siebie. Nie oszczedny ale tani w naprawie. Male koszty zakupu. Duzo zamiennikow (takiej samej jakosci jak oryginalne). Dla mlodych kierowcow bardzo dobry. Nie za szybki :), ale wygodny, dobre wlasciwosci trakcyjne powoduja ze jest to ciekawa propozycja dla mlodego malzenstwa z 2 dzieci :)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic sie nigdy nie zepsulo.. No moze jedna usterka, ale z nia mozna jezdzic. Mianowicie kierunkowskaz w lewo nie odbija :)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic ale to nic sie nie psuje :) nie licze tu jednego malego remontu przy 220.000 km. Z rodzinka (tj. moj ojciec i mama) robimy ponad 40.000 km rocznie wiec moge bardzoo polecic Escorta ale tylko produkowanego w niemczech i 1995 z silnikiem 1.4 :)

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.4 i 75KM 55kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
15,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford Escort VII Kombi 1.4 i 75KM 55kW
11,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Escort VII Kombi