Przeniesienie napędu
: skrzynia biegów. Wyjątkowo dobry element jak na takiego hebla.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: rdza: na całej karoserii + podłużnice, szczególnie z tyłu.
Układ elektryczny
: fatalna jakość instalacji. Dużo gorsza niż w mondeo.
Zawieszenie
: mało wytrzymałe.
3,0
Całokształt
Auto jest tanie, i kupując je trzeba mieć świadomośc tego że nigdy tak naprawdę nie będzie ono w 100% sprawne. Zawsze coś się znajdzie, i albo będziesz z tym \"żyć\", albo będziesz się denerwować.
Escort jest zdecydowanie gorszym samochodem od Mondeo - mimo zastosowania podobnych komponentów, montaż tamtych samochodów i ich jakość jest o wiele wyższa.
Wrażenia
3,0
Silnik
Niski moment obrotowy - jak w benzyniaku - więc i przyspieszenie i dynamika średnia. Kultura pracy przeciętna. Problemy przy odpalaniu w niskiej temperaturze, szarpanie poniżej 1500 obrotów na biegach 2 i wyżej.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia jest w porządku. Nie jest idealna, ale działa bez zgrzytów. Jeden z mocniejszych punktów tego samochodu.
3,0
Układ jezdny
Escorta prowadzi się jak psa na smyczy. Niby jedzie tam gdzie chcemy, ale tak na 100% zaufania do niego mieć nie można. W porównaniu do galanta GTi z 92 wypada nadwyraz blado, natomiast trochę lepiej od wozideł typu uno.
Promień zawracania jak na tą wielkość samochodu nieakceptowalny.
Komfort
3,0
Widoczność
do przodu w miarę ok, do tyłu gorzej. słupki czasem zasłaniają auta na rondach, ale to w każdym samochodzie się zdarza.
3,0
Ergonomia
To wersja 3d, więc ciężko mówić o jakiejś ergonomii. Na tylną kanapę wsiada się ciężko, wsiadanie do przodu starszym osobom sprawia trochę problemów.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
potrzebuje 5 km lub ok. 10 minut stania żeby zaczęło lecieć ciepłe powietrze z nawiewów przy temperaturze 0 stopni.
Bez klimy latem ciężko.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca ma sporo miejsca, natomiast z tyłu nie jest już tak różowo. Da się jechać w 5 osób, ale dla tej trójki z tyłu będzie to raczej droga przez mękę.
Nadaje się dla młodego małżeństwa z dwójkiem małych dzieci.
2,0
Wyciszenie
jakie wyciszenie?
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie średnie. trzeba liczyć że w cyklu mieszanym te 7 litrów na 100 km spali.
Ceny części dośc niskie, ale trzeba ich niestety dosyć dużo. Sporo kretyńskich rozwiązań (miska olejowa przykręcana od strony skrzyni biegów, fatalne samoregulatory szczęk, tandetna instalacja elektryczna itp.) powoduje że samochód wcale nie jest tani w eksploatacji
3,0
Stosunek jakość/cena
są tanie jak barszcz, ale ich rzeczywista wartość to nic więcej ponad 50 groszy za kilogram na autozłomie.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Pykające bez wyraźnego powodu przełączniki, urwana korbka od podnoszenia szyb, szwankujący centralny zamek, problemy z odpaleniem po krótkim postoju.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
KOROZJA! Te auta chrupie na potęgę.
Silniki są średnio przemyślane, przez to że mocno rozszerzają się pod wpływem temperatury nie można w nich \"normalnie\" zmienić rozrządu, tylko auto musi stać kilka godzin do całkowitego ochłodnięcia. Oprócz tego - słabe zawieszenie, fatalnie rozwiązane hamulce bębnowe, pompa wtryskowa lucas niskiej jakości.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 TD 90KM 66kW
[l/100km]