Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Escort VII Hatchback

wysiu@go2.pl, 21 lat temu
Silnik 1.8 i 16V 115KM 85kW
Rok produkcji 1995
Przebieg: 124 tys. km
Ford Escort VII Hatchback 1.8 i 16V 115KM 85kW 1995-2000 - Oceń swoje auto
3,92
4% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Jestem całkiem zadowolony, auto pozwala na naprawde duzo na drodze. W Polsce niewielu mnie wyprzedza, to ja wyprzedzam;) 9 z kawałkiem sek do setki, całkiem przyjemnie. Mozna sie poscigać, ale mozna tez calkiem wygodnie spokojnie podrozowac. Ta wersja jest dosc wypasiona - 1,8 16V, ABS, wspomaganie, centralny zamek, 2 poduszki pow.. Jedyne czego brakuje, to klima - w lecie daje sie to we znaki.. Jestem zadowolony, bo mam pewnosc, ze gdy rusze w dluzsza trase, to rowniez z niej wroce na wlasnych 4 kołach, a nie na lawecie czy holu;) A to jest dla mnie najwazniejsze..:)
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jak marzenie, bardzo elastyczny, pozwala bardzo kulturalnie jechac spokojnie, ale i mozna bez problemu ´przygazowac´:) Piątka ciągnie od 50 km/h, jadąc trase przez Polske w zasadzie nie trzeba zmieniac biegow;) Kiedys sie zagapiłem, i ruszyłem z trzeciego biegu - zorientowalem sie dopiero gdy chcialem wrzucic dwójke..:)
4,0
Skrzynia biegów
No dobrze, poza drobnymi problemami z wrzucaniem wstecznego - czasem nie chce wejsc. Przełozenia swietnie rozplanowane.
3,0
Układ jezdny
Moglby troche lepiej trzymac sie drogi, jezdze szybko, i musze uwazac na zakretach.. Lubi wyrzucac tył na zewnatrz, trzeba kontrować, prawie rajdowe klimaty;)
Komfort
5,0
Widoczność
Nie jest to jakis minivan, ale nie ma sie do czego przyczepic. Siedzi sie dosc wysoko, powierzchnia szyb duza.
4,0
Ergonomia
Poza kretynskim umieszczeniem włącznika świateł awaryjnych (trzeba siegac przez koło kierownicy), wszystko jest na swoim miejscu. Ja sie nie musialem do niczego specjalnie przyzwyczajac.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie zaczyna działac całkiem szybko, gorzej jest w lecie - klimy brak, a wentylator puszczony na wiecej niz pozycję 1 wymusza zgłośnienie radia - strasznie głośno działa.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Zadziwiająco dobrze, jak na auto tej wielkości. I z przodu i z tyłu miejsca dość, i na nogi i nad głową.
4,0
Wyciszenie
Zaczyna robić sie głośno dopiero powyzej 4000 obrotów (ale 4000 obrotów to juz 160 km/h:) ). Przy 120-140 jedzie sie bardzo spokojnie i wygodnie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na tą pojemność pali całkiem mało. Miasto w zimie - 9-9,5/100, trasa w Polsce (120-140 zwykle) 8/100, trasa w Niemczech (autostrady - 160-180) 8,5/100.
4,0
Stosunek jakość/cena
Kupilem auto ponad rok temu, gdybym teraz sprzedawal, to co najmniej za tą samą cene, jaka zaplacilem..:) Z perspektywy czasu oceniam, ze zdecydowanie było warto.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Standard - skrzypiąca tylna półka, przy jezdzie na nierównościach. Poza tym NIC. Zadnych sladow korozji, zadnych urwanych przełącznikow, zacinajacych sie zamkow, itp..
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
A tu juz ciut gorzej.. Auto kupiłem troche ponad rok temu, mialo przebieg 105kkm. Przy 110 kkm rozsypał sie katalizator, teraz przy 124 chyba poszło łożysko w lewym tylnym kole - gwizdze, ale da sie jechać. Ogolnie nie miałem zadnego przypadku awarii, ktora by mnie unieruchomiła, ale nie jest to japoniec.. Grunt, ze nic sie nie dzieje z silnikiem, działa jak nówka (nawet nie dolewałem oleju, szczerze mowiac nie wiem nawet jaki jest wlany - a auta specjalnie nie oszczędzam)
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Escort VII Hatchback