Zawieszenie
: Super zestrojone, precyzyjne na drodze zawieszenie i kierowanie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: łączniki stabilizatorów i tuleje wahaczy
Inne
: geometria zawieszenia tylnego
Karoseria
: korozja !
3,0
Całokształt
Wrażenia
4,0
Silnik
Jak był nowy silnik, to fajnie czuć było moc (do 3000 obrotów spał, od 3 do 3,5 tys. budził się i pięknie ciągnął od 3500 do 5500 obrotów).
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynie biegów nawet takich Escortów z końca lat 90-tych są często lepsze niż samochodów późniejszych (porównanie motor i skrzynia biegów w silnikach 1.6 koncerny VW)
5,0
Układ jezdny
Naprawdę fajny, znacznie lepiej mi się nim jeździło niż Octavią I generacji, że o Punto czy Tipo nie wspomnę. Precyzyjny - jedzie tam gdzie chcesz i zachowuje tor jazdy.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność OK, światła tylko przeciętne (choć znam i używałem gorzej świecących samochodów: Citroen C5, Fiat Punto I)
3,0
Ergonomia
Przeciętnie po prostu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie narzekam, z klimatyzacją to nigdy nie zaparował. Szkoda tylko, że nie da się całkowicie odciąć dopływu powietrza z zewnątrz - jest taki dziwny patent, że dmuchawa może dmuchać do środka lub pracować w drugą stronę - wysysając powietrze na zewnątrz. Ale to i tak powoduje, ze spaliny z ulicy czuć w kabinie.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3,0
Wyciszenie
Po 8.000km od kupienia bardzo się zgłośnił niestety.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Gdyby tylko drobiazgi się sypały...
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Dużo awarii (sprężarka klimatyzacji i wiele wiele innych elementów).
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V 90KM 66kW
[l/100km]