Karoseria
: zle zabezpieczona antykorozyjnie, ale trzeba na bieżąco skrobać drobne usterki i nie jest tak żle!
Zawieszenie
: Drobiazgi!!!
Inne
: Np.: piszcząca dmuchawa, bendiks rozrusznika, pompa paliwa.
5,0
Całokształt
Jak na samochód (nie z tej epoki i za niską cenę) bardzo dobrze!!!
Wrażenia
4,0
Silnik
Trochę za słaby przy tej masie samochodu.
4,0
Skrzynia biegów
Przełożenia do tego silnika dobrane doskonale, jeśli ktoś ceni sobie elastyczność.
Skrzynia bardzo precyzyjna.
4,0
Układ jezdny
Samochód, który się czuje podczas pokonywania zakrętów - wspomaganie kierownicy dobrze dobrane. Trochę mało komfortowe zawieszenie. Przednie zawieszenie wymaga drobnych napraw co 30 tyś. km - ford rekompensuje to niskimi cenami podzespołów.
Komfort
4,0
Widoczność
3,0
Ergonomia
Osoby (kierowcy) wysokie po przejechaniu kilkuset kilometrów mogą czuć dyskomfort. Fotele nie są za dobrze wyprofilowane.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak wspomniałem wcześniej, jeśli ktoś ma powyżej 180 cm wzrostu - będzie narzekał!
4,0
Wyciszenie
W porównaniu z samochodami japońskimi z tamtych lat (1995-2000) to rewelacja. Jednak w porównaniu ze wspólczesnymi samochodami nie najlepiej - dochodzący męczący szum wiatru (przy długich trasach i dużych prędkościach męczący).
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochód uważam za ekonomiczny. Pali 10l LPG (w mieście i trasie). Pokonuję długire trasy z dużymi prędkościami. Przy stałej prędkości do 160 km/h pali 10l
5,0
Stosunek jakość/cena
Polecam tanie Escorty tylko w dobrym stanie (z małym przebiegiem do 150 tyś.) - takich jest mało!!!
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Psują się tylko dosłownie drobiazgi w przednim zawieszeniu i nieuciązliwe usterki np. pompa paliwa (sam mechanizm za 195 zł), tzw. bendiks w rozruszniku (za 100 zł).
Do przebiegu 120 tyś (poza przednim zawieszeniem) - żadnej usterki !!!
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V 90KM 66kW
[l/100km]