Auto w miarę wygodne, ekonomiczne i bezawaryjne. Największym problemem w starszych egzemplarzach może być korozja - blachy escort ma nienajlepsze (może sobie "uścisnąć dłoń" z Astrą czy starymi Fiatami...). Volksvagen, Seat czy Peugeot ma mocniejsze balchy (ale też porównywalne roczniki są droższe...). Lanosy też, a to już zniewaga ;) Za tanie pieniądze dobry wybór - moim zdaniem lepszy od Astry (Astra bardziej komfortowa, ale też bardziej awaryjna. Rdzewieje tak samo jak escort;).
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik 1.6 16v. Idealny stosunek osiągów do ekonomii, w sam raz do takiego samochodu (1,4 minimalnie za słaby, 1.3 to nieporozumienie...). Niezawodny. O ile regularnie się go serwisuje (olej, paski, filtry) nie sprawia najmniejszych problemów.
4,0
Skrzynia biegów
Dobre, w miarę krótkie drogi prowadzenia drążka, biegi wskakują pewnie, nie ma problemów z "trafieniem" w bieg przy szybkiej zmianie, jak to bywa w Oplach czy Fiatach. Jedyny zgrzyt - nieraz trzeba pokombinować żeby włączyć wsteczny, ale na szczęście rzadko się go używa.
4,0
Układ jezdny
Bardzo dobry - pewne trzymanie się zakrętów, precyzyjne reakcje na ruchy kierownicy. Idealnie dobrana siła wspomagania kierownicy - przy większych prędkościach samochód nie ucieka. Trochę za twarde jak na polskie drogi, po dziurach mocno trzęsie, szczególnie pasażerów z tyłu - ale w zasadzie na nasze drogi nadają się tylko jeepy...
Komfort
3,0
Widoczność
Do przodu dobra - jedynie przy manewrach przeszkadzają zaokrąglone narożniki maski - czasami nie ma się czucia gdzie jest koniec samochodu... Do tyłu taka sobie - lusterka mogłyby być większe...
5,0
Ergonomia
Bez zarzutu. Obsługa samochodu intuicyjna. Jedyne bzdurne rozwiązanie to włącznik awaryjnych za kierownicą... No i bagażnik otwierany z zewnątrz tylko kluczykiem...
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie bardzo dobre. Wentylacja taka sobie. Latem przy opadach deszczu i dużej wilgotności powietrza bywają problemy z zaparowanymi szybami. Przydałby się zamknięty obieg powietrza...
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na tą wielkość samochodu ujdzie. Mogłoby być z tyłu trochę lepiej, ale są samochody ciaśniejsze...
4,0
Wyciszenie
Nie ma powodów do narzekań. Przy normalnych prędkościach w miarę cicho.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na mój styl jazdy i pojemność silnika jestem zadowolony. Części zamienne są ogólniedostępne, zarówno oryginalne jak i zamienniki. Dobrej jakości zamienniki w korzystnej cenie. Prosta konstrukcja samochodu sprawia, że praktycznie każdy mechanik podejmie sie naprawy.
UWAGA: lepiej samemu nie kupować części, lepiej zostawic to mechanikowi. Ford ma taki burdel w katalogach, ze czasami nawet mechanicy muszą kombinować, żeby znaleźć tę właściwą część.
4,0
Stosunek jakość/cena
Stosunek jakość/cena - jeden z najlepszych w tym roczniku aut.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Normalna wymiana części eksploatacyjnych (żarówki, tarcze, klocki, paski, tuleje wahaczy, filtry itd...). Jezeli chodzi o usterki to wymieniłem bendiks (czasami puszczał) i pompę wspomagania układu kierowniczego (puścił zimmering, koszt montażu pompy ze szrotu 230 zł z olejem i robocizną, już trzy lata chodzi i jest OK). Wymienione łożysko w przednim kole.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie odnotowałem. Jeżeli chcesz tani samochód, który bezawaryjnie porusza się z punktu A do punktu B - nie mogłeś lepiej trafić.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V 90KM 66kW
[l/100km]