Strasznie wyje przy dużych prędkościach, poza tym w miare dynamiczny jak na 90 KM, elastyczny
4,0
Skrzynia biegów
Nie mam większych zarzutuów wchodzą biegi lekko, czasami mam problem z wbiciem wstecznego, ale poza tym jest ok
2,0
Układ jezdny
ze względu na niższe zawieszenie w moim essim bardzo pewnie trzymam sie zakrętów, nawet przy pełnym obciążeniu i to jest jedyny plus. Niestety przy 200000 km praktycznie większość układu jest do wymiany. Koszta części oryginalnych są nieziemskie, a po roku funcjonowania, zamienniki już zaczynają szwankować. Ze względu na zawieszenie radze POWAŻNIE się zastanowić!!!
Komfort
5,0
Widoczność
ekstra
4,0
Ergonomia
wszystko na swoim miejscu
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
szybko się rozgrzewa zimą, a latem róznie to bywa z zimym powietrzem :-)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
ok, jestem wysokim mężczyzną i nie mam problemu z haczyniem głowy o sufit, także moje długie nogi mają się dobrze, podobnie wygląda miejsce pasażera. Moja żona ma z tyłu wystarczająco dużo miejsca i mój synek w foteliku także nie narzeka.
3,0
Wyciszenie
Przy nisich i średnich obrotach jest bardzo przyjemnie, jeżeli ktoś oczywiście lubi warkot silnika, ja to lubię i bardzo miło mi motor mruczy, ale przy wysokich obrotach niestety nawet moje upodobanie do hałasu przechodzi w przerażenie, nawet mój syn tak nie wrzeszczy jak mu zęby wychodzą :-)))
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
poza takimi szczegółami jak wypracowana korbka otwierania szyberdachu, czy beznadziejne głośniki,a w raz z nimi "fordowskie" gniazda mocujące głośniki, to jest ok. Trochę gałka lewarka zmiany skrzyni biegów jest tandetna i w miarę szybko się zużyła, ale wymieniłem ją na skórzaną i jest ok. W miarę za często przepalają się lampki zegara i różnych włączników.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
z silnikiem, poza regulacją i wymianą sondy lambda, nigdy nie miałem problemu, ale z zawieszeniem to jest po prostu przesada!!! Auto ściągnął mój koleżka z Holandii i przez pierwsze pół roku jazdy w Polsce było ok, poza odczuwaniem każdej dziury, czy nierówności. Po pół roku padło zawieszenie z przodu i tyłu, hamulce do wymiany itp. prawie cały układ jezdny!!! Orginalne koszta są makabryczne, prawie tyle ile zapłaciłem za ten samochód,a zamienniki po roku od wymianyniestety już zaczynają szwankować.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V 90KM 66kW
[l/100km]