Bardzo przyzwoity samochód kompaktowy za bardzo korzystną cenę. Daje niesamowitą frajdę z jazdy, trzeba tylko o niego dbać.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jest zdecydowanie jedną z mocnych stron auta - ciągnie na każdym biegu od samego dołu obrotów. Średnie spalanie 8,5.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia nie haczy. Biegi można zmieniać paluszkami, chociaż jeszcze trochę brakuje jej do przekładni montowanych w np. volkswagenach i skodach.
5,0
Układ jezdny
To nie jest zawieszenie dla wujków lubiących francuskie samochody. Twardo jak w maluchu, ale o to właśnie chodzi. Na równym asfalcie (wbrew pozorom, trochę go przybywa w naszym pięknym kraju) pięknie wpisuje się w każdy zakręt. Nie trzeba nic poprawiać, żeby nim szybko jeździć, tylko trzeba mieć dobre opony i umieć operować lewą nogą na hamulcu. Wady - trzeba uważać na krawężnikach, bo jest bardzo nisko zawieszony jak na kompakta, ale dzięki temu tak dobrze trzyma się na zakętach.
Komfort
4,0
Widoczność
Obłe kształy utrudniają trochę parkowanie, ale w ruchu widoczność jest wystarczająca.
4,0
Ergonomia
Jak na konstrukcję z początku lat 90-tych jest super.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo wydajne ogrzewanie, choć chwilę trwa, aż osiągnie właściwą temperaturę przy dużych mrozach (1,6 to jednak spora pojemność).
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Troszkę ciaśniej w porównaniu z nowszymi konstrukcjami, ale za to bagażnik większy niż w wiekszości nowych kompatków (380l.)
4,0
Wyciszenie
jak w 16-zaworowcu - zimny silnik pracuje trochę jak diesel, ale tylko przez chwilę. Zastosowanie Castrola Magnatec nie zmienia tu wiele.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy tym przebiegu normlany autoryzowany serwis odpada ze względu na koszty. Serwisuje w byłym autoryzowanym serwisie poza Warszawą(mechanicy znają dobrze auto) i często wychodzę na tym o 50% do przodu. Spalanie do przełknięcia przy odpowiedniej technica jazdy - można sobie poszaleć, ale z umiarem i oczywiście hamując biegami.
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem 2-latka za mniej niż połowę ceny nowego kompaktu porównywalnej marki. Zaoszczędzone pieniądze można zainwestować w regularne przeglądy - i tak wyjdzie się do przodu.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ostatnio popsuł mi się zegarek, coś zaczęło brzęczeć w desce rozdzielczej. Da się jeździć, nie ma problemu.
Oczywiście wszędzie opisywany przełącznik zespolony kierunkowskazów -nie odskakuje przy odkręcaniu kierownicy i tak już chyba zostanie, aż naprawi to nowy właściciel, bo nowy przełącznik kosztuje 500PLN
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
- dośc regularnie trzeba dbać o zawieszenie - niestety dziurawe polskie drogi
- dał juz o sobie znać silnik krokowy wolnych obrotów, ale po zmianie oleju wszystko wróciło do normy i jeżdżę bez problemów już rok.
- odpukać - nigdy nie stanął w szczerym polu
Podsumowując - dużo mniejsza awaryjność od Francuzuów, dużo wieksza od Japończyków
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V 90KM 66kW
[l/100km]