Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Escort VII Hatchback

Dux, 16 lat temu
Silnik 1.6 i 16V 90KM 66kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 190 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Ford Escort VII Hatchback 1.6 i 16V 90KM 66kW 1995-2000 - Oceń swoje auto
4,69
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : błotniki i progi, po 10 latach w rogach maski i przy uszczeklach
5,0
Całokształt
8 lat jeździłem Escortem w wersji GHIA, welurowa tapicerka to bardzo trafiony pomysł, silnik do 200tys. km spokojnie trzyma bez żadnych remontów, zaarówno komfort jak i dynamika idą tutaj w parze. ABS niejednokrotnie pozwolił uniknąć kolizji, 2 gwiazdki w testach NCAP pozwoliły wysiąść z auta o własnych siłach po "czołówce" z Octavią (2 poduszki powietrzne). Gdyby nie ów fakt jeszcze are latek bym nim pojezdził + za komfort jazdy i bezpieczenstwo które idze w parze.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik 90KM to jest dokładnie to czego to auto potrzebuje, dynamiczny w mieście, wyprzedzanie po trasie bez problemów (1 osoba). Przy 5 osobach i wypchanym bagażniku po brzegi trzeba brać pod uwagę 4 a nawet 3 bieg przy wyprzedzaniu, ale daje radę. Od 180tys km kultura pracy zaczęła spadać.
4,0
Skrzynia biegów
1-5 rewelacja bez żadnych zastrzeżeń, wsteczny czasami nie wchodził, ale wystarczyło puścić i jeszcze raz wcisnżć sprzęgło żeby rozwiązać problem
5,0
Układ jezdny
Auto jeździ jak po sznurku, 500m bez trzymania kierownicy i trzyma ustawiony tor jazdy. Przedni napęd doskonale wyciąga auto z poślizgu, trzeba go tylko trochę poznać (np. na ręcznym w zimie)
Komfort
5,0
Widoczność
Co można zobaczyć to widać, przy dobrym ustawieniu wszystkich lusterek prawie znika efekt martwego pola.
4,0
Ergonomia
Bez zarzutu
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Przy 5 osobach i deszczu daje rade na maksymalnym ustawieniu dmuchawy, w zimie tez się sprawdza.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bardzo wygodnie, z tylu również, przy maksymalnym odsunieciu przednich siedzeń zaczyna się robić ciasnawo z tylu, ogromny bagażnik do dyspozycjiDo 100 km/h idealnie, przy 150 zaczyna byc juz bardzo głośno
5,0
Wyciszenie
Do 100 km/h idealnie, przy 150 zaczyna byc juz bardzo głośno
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zaleznie od ciężaru prawej nogi, po trasie mozna zejsc ponizej 7 l
5,0
Stosunek jakość/cena
jak na wersję GHIA uzywaną przez 2 lata i 100tys km to bardzo dobra cena do jakości była.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Biorac pod uwagę że kupilem 2letnie auto z prawie 100 tys przebiegiem to nie jest najgorzej, zimmering przekładni kierowniczej, uszczekla w skrzyni biegów, dmuchawa, po za tym wymiany ekspoatacyjne. Mankamentem jest tez pojawiająca się korozja, mimo garażowania auta po 10 latach mimo garażowania przednie błotniki i progi przezarte.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
pęknięty przewód hamulcowy po wyjechaniu z centrum hamulcowego wiec sie przyczynili :P.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,1
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford Escort VII Hatchback 1.6 i 16V 90KM 66kW
Średni koszt przejechania 100 km
35,00 zł
10,1
l/100km
9,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Escort VII Hatchback