Inne
: Ogromny bagażnik, nie ma problemu ze zmieszczeniem różnych dużych rzeczy.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: Silnik ogólnie
3,0
Całokształt
Całokształt wypada przeciętnie, za dużo pali, bierze olej, pełno drobnych usterek, a jak coś większego walnie to spore kwoty. Z drugiej strony ładnie wygląda, jest przestrzenny spory, samochód rodzinny, ma przyśpieszenie, lekki + 90km + oryginalne świece i kable motorcrafta dają powera. Samochód wypada przeciętnie.
Wrażenia
1,0
Silnik
Niestety silnik lubił płatać figle, jakiś wyciek, coś do remontu, świece padały, wyrzucał olej i brał go za dużo, chodził w miarę cicho. Silnik = pięta achillesowa chociaż 16V ZETEC.
5,0
Skrzynia biegów
Manualna, bezproblemowa, bezusterkowa, biegi wchodziły delikatnie, nie zacinał.
4,0
Układ jezdny
Nie zarzucał, nie ściągał, jechał prosto, skręcał delikatnie i zwrotnie. Jedynie dziwna praca kół. Amortyzatory też niczego sobie.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra widoczność ze wszystkich stron!
3,0
Ergonomia
Chyba nie za bardzo się rozumieliśmy z Escortem ;) Był ładny całkiem ale jakoś za bardzo się nie lubiliśmy. Brak większej współpracy ;)
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szczerze powiedziawszy beznadzieja, wentylacja przy gorącym silniku wali ciepłem, a w zimie nie grzeję tak jak powinna, a jak już się rozgrzeje to nie da się oddychać bo robi się za suche powietrze.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo miejsca w środku, w bagażniku, z tego byłem bardzo zadowolony!
3,0
Wyciszenie
Samochód miał powyżej 10 lat więc już wszystko piszczało :D Ale silnik też mógłby ciszej pracować.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Duże zużycie paliwa, bierze olej, przeglądy w standardowych cenach przy pojemności 16V, naprawy standardowe ceny, zamienniki standardowe ceny, niestety lubi swoją markę motorcrafta i czasem jakaś część nie chce się zgrać zamiennik z oryginałem i trzeba kupić oryginalną część, a te niestety są drogie. Jak na ten silnik pali za dużo.
3,0
Stosunek jakość/cena
Za takie pieniądze nie ma się do czego szczególnie czepiać. Jednak widziałem starsze escorty mk5/mk6 które chodziły lepiej niż mk7, aż żal. Według mnie bardziej opłaca się kupić jakąś starsza wersje, bo ta tylko ładnie wygląda.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobiazgi lubią zżerać fordy! Elektryka często pada, jakaś mała usterka a tu się okazuje, że trzeba rozebrać 1/3 samochodu, żeby się do tego dobrać bo jakiś kabelek nie styka i 400 zł naprawa! Największe problemy właśnie drobiazgowe z elektryką, częściami plastikowymi.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Trafiła mi się jedna poważna usterka, które koszt wyniósł 2000zł więc sam nie wiem co o tym myśleć, prócz tego to nic się poważniejszego nie psuło. Ale w tych modelach zawodność silnika chyba to dość częsty przypadek, więc w stosunku do całości było przeciętnie-żle
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V 90KM 66kW
[l/100km]