Inne
: Ogólnodostępność części zamiennych w niskich cenach.Dobrej jakości zamienniki jak i oryginalne części stosunkowo tanie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: Częsta wymiana tulejek gumowo-metalowych przy wachaczach, ze względu na polskiee drogi
Przeniesienie napędu
: Wymiana sprzęgła, docisku i łożyska. Mak czas wytrzymania 120000
5,0
Całokształt
Jeśli się zadba o autko naprawdę potrafi się odwdzięczyć. Problemy z rdzą są znikome, jeśli się zadba o karoserię. Typowe nadkola, progi i podłużnice powinny być dobrze zabezpieczone to nie będą się szybko psuć. Pozostałe części wnętrza wykonane są z dobrych materiałów, nie niszczą się nawet po 13 latach użytkowania auta, nie blakną, nie piszczą itd. Ogólnie bardzo chwalę sobie tego mojego Fordzika
Wrażenia
4,0
Silnik
Jako, że to silnik 1.4 nie ma co wymagać nie wiadomo jakich osiągnięć. W mieście jak najbardziej się sprawdza, choć minimalnie mógłby być bardziej żwawy. Na trasie niestety już nie jest tak miło, szczególnie przy wyprzedzaniu jakiś pojazdów. Potrzeba sporo miejsca aby autko rozbujać z 4 osobami i bagażem aby cokolwiek wyprzedzić.
4,0
Skrzynia biegów
5,0
Układ jezdny
Daje poczucie panowania nad pojazdem, jest bardzo stabilny a w momencie założenia minimalnie twardszych sprężyn niż fabryczne, autko niesamowicie trzyma się drogi.
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W ciepłe dni brakuje trochę klimatyzacji w porównaniu z innymi autami. Staram się nadrabiać szyberdachem i zimnym nadmuchem, lecz wiadomo, że to nie to samo. Natomiast w zimę autko nagrzewa się dość szybko(3km jazdy), ogrzewanie działa bardzo dobrze i szybko.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Escorcik daje kierowcy i pasażerowi dużo miejsca i swobody. Niestety prawdą jest to, że jeśli kierowca jest dość dużą osobą, to pasażer siedzący za nim, nie podróżuje super komfortowo. Niestety jest to maly minus tego autka.
5,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Może to mój model tyle pali, albo ja tak nim jeżdżę, ale nie należy on do dość oszczędnych autek. Porównując spalania niestety postawiłbym na silnik 1.8 ewentualnie 1.6
4,0
Stosunek jakość/cena
Jeśli chodzi o części zamienne czy oryginalne jak najbardziej jest do zniesienia, a rzekłbym nawet że części nie są wcale drogie do tego samochodu. Co do spalania niestety mój model pali troszkę za dużo jak na moją ocenę i stąd punkt mniej niż maximum.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Co do drobiazgów autko nigdy mnie nie zawiodło. Jeżeli nawet coś mu wyskoczyło na trasie poza miastem, dało radę spokojnie to naprawić na własną rękę i dalej kontynuować jazdę.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przy poważnych usterkach mój Escorcik wie, kiedy może się zepsuć. Na trasach nigdy się nie psuł(wyjątek zniszczone łożysko tylnego koła - dojechałem do domu), jedynie po powrocie. Z poważnych usterek występujących u mnie to:
1.zawieszenie tył(pęknięta sportowa sprężyna) wymienione na seryjne usztywnione
2.tuleje metalowo-gumowe przy wachaczach
3.sprzęgło i docisk - niestety strzelił docisk ze względu na swój staż i przejechane kilometry. Wymiana na nowe i autko śmiga.
I to by były wszystkie większe naprawy przez 2 lata użytkowania tego samochodu.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 i 75KM 55kW
[l/100km]