Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Escort VII Hatchback

Krychol, 17 lat temu
Silnik 1.3 i 60KM 44kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 109 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Ford Escort VII Hatchback 1.3 i 60KM 44kW 1995-2000 - Oceń swoje auto
4,31
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Świetny samochód na co dzień. Wygodny, przestronny i w miarę ekonomiczny. Silnik 1.3 jest do niego za mały, ale i tak da się jeździć. Jeśli oczekujesz od samochodu, że zawiezie Cię z pkt. A do B w miarę tanio, wygodnie i się po drodze nie zepsuje, to jest to wóz dla Ciebie. Ma coś z amerykańskiej limuzyny, ale spalania nie liczy się w galonach ;)
Wrażenia
3,0
Silnik
Pracuje dobrze, ale za mały do tego samochodu. Dosyć elastyczny. Przy dużej masie wozu (mam sedana) dość dużo pali i nie daje nic w zamian, ale do miasta wystarcza. Spod świateł wygrać możesz jedynie z maluchem i syrenką :P
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia świetna - wzór dla wszystkich wozów. Precyzyjna, mały skok lewarka, który w dodatku świetnie leży w dłoni.
4,0
Układ jezdny
Świetnie mi się nim jeździ. Dobrze wchodzi w zakręty i jest jednocześnie wygodny. Nie wiem, czy to przypadłość jedynie mojego wozu, ale przy 4 osobach w środku ocieram o każdy próg zwalniający...
Komfort
5,0
Widoczność
Wszystko świetnie widać.
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką i intuicyjnie. Jedyne co wkurza to umiejscowienie włącznika świateł awaryjnych za kierownicą przed zegarami.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Idealnie grzeje zimą. Po 5 minutach w samochodzie jest już cieplutko.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla czterech osób wystarczająca. Jeżdżę zwykle sam, więc mam jej pod dostatkiem. Wygodne fotele z dobrym trzymaniem bocznym pozwalają się trochę rozleniwić kiedy stoję w korku.
3,0
Wyciszenie
Nie jest źle, choć mogłoby być lepiej. Zwłaszcza na trasie, gdzie mikroskopijny silnik 1.3 przy 130 wyje niemiłosiernie, co lekko denerwuje. W mieście nie można narzekać.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na 1.3 to trochę za dużo pali. Zwłaszcza, że w zamian nie daje jakichś niesłychanych wrażeń z jazdy. Naprawy nie są zbyt drogie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jak za tę cenę to nie można dostać nic lepszego. Chociaż można - wersję 1.6 :) Samochód jest solidny i po przejechaniu nawet 1000 km można odnieść wrażenie, że stworzony na polskie drogi - szczerze polecam!
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jedyne co się psuje z "bzdur" to przełącznik zespolony. Ten samochód jest tak prosty i tak solidny, że w sumie to nie ma co się psuć. No i trzeba pamiętać o regulacji zaworów w wersji 1.3.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żadnych nie zanotowałem. Poza gruntowną naprawą przedniego zawieszenia po poprzednim właścicielu, który o ten samochód zwyczajnie nie dbał.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.3 i 60KM 44kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford Escort VII Hatchback 1.3 i 60KM 44kW
Średni koszt przejechania 100 km
30,00 zł
9,5
l/100km
8,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Escort VII Hatchback