Tani niemiecki samochód z nutką amerykańskiej wygody. Bardzo uniwersalny. Dość bezpieczny. Świetny w zakrętach. Niestety usterkowy i z pewnością nie na polskie drogi. Ale na nie to chyba tylko UAZ.
Wrażenia
4,0
Silnik
Konstrukcyjnie przestarzały i mułowaty, ale ogólnie bezawaryjny, ekonomiczny a i na trasie nie ostatni.
4,0
Skrzynia biegów
Jak masełko. Czasami tylko V opornie. Dobrze zestopniowana.
4,0
Układ jezdny
Z jednej strony bezpieczny przewidywalny i genialny na zakrętach. Z drugiej - strasznie delikatny jak na polskie łatane (albo i nie) drogi. Częste wymiany gumek w zawieszeniu.
Komfort
3,0
Widoczność
Do przodu i na boki dobrze. Do tyłu kanał. Lusterka boczne mikroskopijne, a kufer zasłania dodatkowo spora (fabryczna) owiewka.
4,0
Ergonomia
Pełna wygoda, dobre fotele, dodatkowa "kołyskowa" regulacja fotela kierowcy. Wszystko pod ręką. Minusik za dziwne ustawienie pedału sprzęgła (subiektywna ocena).
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zimie szybko się nagrzewa. W lecie pomimo zaledwie 3 biegów dmuchawy nawiew wystarcza. Oczywiście jak na wóz bez klimy. Szyby odparowują dość szybko. Wszystko można dość precyzyjnie ustawiać.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu rewelacja. Szalenie wygodnie, fotele spore, miejsca dość nawet dla ludzi pow. 2 metrów. Z tyłu troszkę gorzej, ale wygodnie dla 2 dorosłych osób. Denerwuje ustawianie fotela kierowcy.
3,0
Wyciszenie
Przeciętnie. Da się rozmawiać ale pow. 120 km/h zaczyna być słychać silnik, świst powietrza i toczenie się opon. Podczas deszczu z tyłu słychać uderzenia wody o nadkola.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Całkiem dobrze. 5,5 l w trasie przy 110/120, do 10 w Warszawie w zimowych korkach.
4,0
Stosunek jakość/cena
Tu dość dobrze. Niskie koszty zakupu przy nie najgorszej jakości produktu. Nie oczekujmy cudów a powody do zadowolenia się znajdą
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z drobiazgów czasem jakaś żarówka w zegarku lub niekontaktujący przełącznik wycieraczki tylniej. A tak odpukać.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tu jak w każdym Essim. Alternator nie lubi wody. Zawieszenie nie lubi polskich dróg (bardzo). Silniczek krokowy nie lubi... chyba wszystkiego. Blacha nie lubi soli za to lubi rdzewieć. Rozrząd w 1,3 nie lubi ostrej jazdy i braku regulacji zaworów. Czyli jak coś się sypnie to na całego. Serwisy upiornie drogie!
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 i 60KM 44kW
[l/100km]