Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Escort VII Hatchback

ouragan, 20 lat temu
Silnik 1.3 i 60KM 44kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 100 tys. km
Ford Escort VII Hatchback 1.3 i 60KM 44kW 1995-2000 - Oceń swoje auto
3,77
8% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Tani niemiecki samochód z nutką amerykańskiej wygody. Bardzo uniwersalny. Dość bezpieczny. Świetny w zakrętach. Niestety usterkowy i z pewnością nie na polskie drogi. Ale na nie to chyba tylko UAZ.
Wrażenia
4,0
Silnik
Konstrukcyjnie przestarzały i mułowaty, ale ogólnie bezawaryjny, ekonomiczny a i na trasie nie ostatni.
4,0
Skrzynia biegów
Jak masełko. Czasami tylko V opornie. Dobrze zestopniowana.
4,0
Układ jezdny
Z jednej strony bezpieczny przewidywalny i genialny na zakrętach. Z drugiej - strasznie delikatny jak na polskie łatane (albo i nie) drogi. Częste wymiany gumek w zawieszeniu.
Komfort
3,0
Widoczność
Do przodu i na boki dobrze. Do tyłu kanał. Lusterka boczne mikroskopijne, a kufer zasłania dodatkowo spora (fabryczna) owiewka.
4,0
Ergonomia
Pełna wygoda, dobre fotele, dodatkowa "kołyskowa" regulacja fotela kierowcy. Wszystko pod ręką. Minusik za dziwne ustawienie pedału sprzęgła (subiektywna ocena).
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zimie szybko się nagrzewa. W lecie pomimo zaledwie 3 biegów dmuchawy nawiew wystarcza. Oczywiście jak na wóz bez klimy. Szyby odparowują dość szybko. Wszystko można dość precyzyjnie ustawiać.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu rewelacja. Szalenie wygodnie, fotele spore, miejsca dość nawet dla ludzi pow. 2 metrów. Z tyłu troszkę gorzej, ale wygodnie dla 2 dorosłych osób. Denerwuje ustawianie fotela kierowcy.
3,0
Wyciszenie
Przeciętnie. Da się rozmawiać ale pow. 120 km/h zaczyna być słychać silnik, świst powietrza i toczenie się opon. Podczas deszczu z tyłu słychać uderzenia wody o nadkola.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Całkiem dobrze. 5,5 l w trasie przy 110/120, do 10 w Warszawie w zimowych korkach.
4,0
Stosunek jakość/cena
Tu dość dobrze. Niskie koszty zakupu przy nie najgorszej jakości produktu. Nie oczekujmy cudów a powody do zadowolenia się znajdą
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z drobiazgów czasem jakaś żarówka w zegarku lub niekontaktujący przełącznik wycieraczki tylniej. A tak odpukać.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tu jak w każdym Essim. Alternator nie lubi wody. Zawieszenie nie lubi polskich dróg (bardzo). Silniczek krokowy nie lubi... chyba wszystkiego. Blacha nie lubi soli za to lubi rdzewieć. Rozrząd w 1,3 nie lubi ostrej jazdy i braku regulacji zaworów. Czyli jak coś się sypnie to na całego. Serwisy upiornie drogie!

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.3 i 60KM 44kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford Escort VII Hatchback 1.3 i 60KM 44kW
Średni koszt przejechania 100 km
30,00 zł
9,5
l/100km
8,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Escort VII Hatchback