Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Escort VII Hatchback

Lord_eXanto, 14 lat temu
Silnik 1.3 i 60KM 44kW
Rok produkcji 1996
Przebieg: 102 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Ford Escort VII Hatchback 1.3 i 60KM 44kW 1995-2000 - Oceń swoje auto
4,00
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Zupełnie wystarcza do poruszania się po mieście i trasie. Nie jest to na pewno dobra propozycja dla "mistrzów prostej". Motor 1300cm3 o mocy 60km jest ekonomiczną jednostką i może być dobrą propozycją dla początkującego kierowcy, który nie chce płacić kroci za OC.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Niestety Escorta po latach zaczyna męczyć korozja, szczególnie nadkola, progi i podłużnice.
Zawieszenie : Elementy gumowe, tuleje, łączniki stabilizatorów wymagają częstej wymiany.
Układ elektryczny : Czasami występują usterki układu elektrycznego, np. układu napinaczy pasów bezpieczeństwa i AIR-BAG.
4,0
Całokształt
Jest to mój pierwszy samochód i muszę przyznać, że jestem z niego zadowolony. Jest przestronny, ładnie wygląda, jest dość ekonomiczny, a silnik pomimo małej pojemności daje radę. Koszty napraw są niskie, a ceny części przystępne. Jedyną wadą jest słabe zabezpieczenie antykorozyjne, dlatego zainteresowanym polecam wersję Bolero, Bolero 2 (produkowane po 1998 r.), według niektórych dziennikarzy motoryzacyjnych te egzemplarze nie rdzewieją. Ogólnie jest to dobry samochód. Za niewielkie pieniądze można kupić Escorta z końca produkcji (1999 r.)
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik potrafi chodzić głośno po przekroczeniu 110km/h. Silnik jest elastyczny, przyspiesza nawet po wpięciu wysokiego biegu przy małej prędkości. Do jazdy zgodnej z przepisami w zupełności wystarcza.
4,0
Skrzynia biegów
Dobrze, choć zdarzają się czasem problemy z wrzucaniem biegu 1 i wstecznego. Pozostałe biegi chodzą super.
4,0
Układ jezdny
Samochód pewnie się prowadzi.
Komfort
3,0
Widoczność
Przez tylną szybę bardzo ciężko ocenić, gdzie kończy się karoseria. Przy parkowaniu tyłem trzeba kierować się wyczuciem.
5,0
Ergonomia
Wszystko znajduje się pod ręką, elementy sterowania rozmieszczone są bardzo intuicyjnie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Przy niskich temperaturach trzeba przejechać kilometr lub dwa i dopiero po takim dystansie w aucie zaczyna robić się ciepło.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Posiadam wersję sedan. Wewnątrz bardzo dużo miejsca zarówno dla kierowcy, jak i wszystkich pasażerów.
3,0
Wyciszenie
Silnik potrafi być czasami głośny, ale gdy się nagrzeje do odpowiedniej temperatury cichnie i jedzie się przyjemnie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W mieście potrafi spalić 8,5-9 l/100km. Na trasie można zejść nawet poniżej 6l/100km. Ceny części są niskie, naprawy również nie obciążają budżetu kierowcy, bo większość mechaników potrafi naprawić ten samochód za "parę groszy".
4,0
Stosunek jakość/cena
Cena jak najbardziej dopasowana do jakości samochodu.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W tym modelu Forda zdarzają się drobne usterki, ale ich naprawa jest bardzo tania i łatwa.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Samochód posiadam od 2 lat. Przejechałem nim do tej pory ok. 20000 km i nigdy nie zawiódł mnie na trasie. Na poboczu wielokrotnie widywałem droższe samochody renomowanych marek, a mój "Fordziu" zawsze dojedzie tam gdzie chcę :)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.3 i 60KM 44kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford Escort VII Hatchback 1.3 i 60KM 44kW
Średni koszt przejechania 100 km
30,00 zł
9,5
l/100km
8,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Escort VII Hatchback