Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Escort VII Hatchback

Honzik, 15 lat temu
Silnik 1.3 i 60KM 44kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 150 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Ford Escort VII Hatchback 1.3 i 60KM 44kW 1995-2000 - Oceń swoje auto
3,31
19% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Dobra jakość wykończenia wnętrza.
3,0
Całokształt
Posiadam to auto już dobrych parę lat i trochę pewnie czuję do niego sentyment.Kupiłem go od starszego pana którego żona popłakała się przy sprzedaży.Może w tych autach coś jest...Niestety obiektywna ocena wypada przeciętnie.Jak na udokumentowany i nie fikcyjny przebieg 150tyś(ja zrobiłem nim 80tyś)usterka typu rozlatujący się wałek rozrządu to lekki dramat.Po za tym moją ocenę obniża też wyposażenie dodatkowe montowane już tutaj w Polsce przez poszczególnych dealerów.Prymitywne zamki centralne i fatalne autoalarmy z którymi nie mógł sobie poradzić fachowiec w branży.
Wrażenia
3,0
Silnik
Wydaje się być trochę słaby w stosunku do masy ale nie jest tak źle.Prosty i może trochę archaiczny w budowie ale przez to łatwy i tani w eksploatacji.
4,0
Skrzynia biegów
Nic dodać nic ująć.Bezproblemowa praca.
4,0
Układ jezdny
To co mają wszystkie fordy czyli fajnie się trzymają drogi.Raczej bez uwag.
Komfort
4,0
Widoczność
Dobra we wszystkich kierunkach.
3,0
Ergonomia
Tak jak ocena przeciętnie.Bez szału ale też bez większych zastrzeżeń.W porównaniu do innych marek dobra jakość plastików i wykończenia wnętrza pojazdu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Raczej bez zastrzeżeń.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tutaj jest dobrze.Przeciętna rodzina zmieści się nawet w pięcioosobowym składzie
3,0
Wyciszenie
Kultura pracy silnika jest raczej niska i przez to jest on słyszalny w kabinie ale na trasie jest cicho i tu ocena mogła by być wyższa ale daję przeciętnie.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Da się żyć.Naprawy raczej tanie,mówimy tu oczywiście o wizytach w noramalnych warsztatach.Części też tanie i dostępne w zasadzie od ręki.Z małym wyjątkiem,w moim aucie padł przełącznik zespolony koszt ok. 400 zł. w serwisie.
3,0
Stosunek jakość/cena
Trudno mi to ocenić.Zapłaciłem za to auto dużo jak na dzisiejsze czasy ale kupowałem je dobrych parę lat temu.Części tanie,materiały eksloatacyjne też.Łańcuszek rozrządu raczej niezniszczalny.Ogolna ocena przeciętana.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Raczej nic bardzo uciążliwego.Korozja nadkoli z tyłu.kłopoty z centralnym zamkiem(ogólnie słaba jakość zamków i kluczy).Dzień przed wyjazdem na wakacje totalnie zblokował się zamek wlewu paliwa,serwis kluczowy okazał się niezbędny.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wg. pracownika serwisu forda:wałek rozrządu,alternator,silnik krokowy,przełącznik zespolony.Najczęstsze awarie tego typu.Wszystko zaliczyłem.Największy dramat z wałkiem rozrządu nie dojechał nawet do 100 tyś przebiegu(auto salonowe i kupione od pierwszego właściciela.Cały czas serwisowane w serwisie forda)Ponoć to normalna usterka w tych silnikach.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.3 i 60KM 44kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford Escort VII Hatchback 1.3 i 60KM 44kW
Średni koszt przejechania 100 km
30,00 zł
9,5
l/100km
8,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Escort VII Hatchback