Ogólnie pozytywnie, nawet bardzo. Mam wersję "skandynawską" bez możliwości wyłączenia świateł - ciekawa opcja. Jestem 3cim właścicielem. Naprawde fajne auto, szczególnie do pracy...
Wrażenia
4,0
Silnik
Kultura pracy OK, ale trzeba pilnować terminowych wymian rozrządu, oleju (najlepszy firmowy półsyntetyk), świec i filtrów. Elastyczność słaba - osobiście polecam motor o poj. 1,6. Przy tym przebiegu silnik OK, nic się nie dzieje.
4,0
Skrzynia biegów
Wsteczny - tragedia, najlepiej dwiema rękami. Można też wysprzęglić i wtedy "wejdzie" OK. Poza tym super.
3,0
Układ jezdny
Przeciętnie, poza tym czego wymagać od kombi... Słabo trzyma na zakrętach jak jadę na "pusto", gdy załadowany to lepiej.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność dobra.
4,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie dość dobre, zimą długo się nagrzewa. Nieraz trzeba było jeździć w kurtce (-20st. na zewnątrz). Nieznośne parowanie szyb, szczególnie zimą. ZAMARZANIE ZAMKÓW - TRAGEDIA!!! Nawet serwis nic tu nie pomógł. Ogólnie, lepiej tam nie jeździć... chcą wymieniać dobre podzespoły..
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu dużo miejsca - uważam, że więcej niż w Focusie. Z tyłu ujdzie... dla 2 osób...tylko tyle.
2,0
Wyciszenie
Słabo, ale kiedyś miałem Fiestę składaną w PL - tam to było głośno... Tu głównie słychać opony i silnik..
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W trasie przy pełnym ładunku (jeżdżę dość sporo w długie trasy) spalanie około 5,8l/100km (ale przy prędkości do 100km/h i spokojnej jeździe). W mieście około 8 a zimą to nawet 15l (przy -15-20st). Średnio można założyć, że spala około 7,5l/100km. Jak na ten silnik to jest ogólnie nieźle.
4,0
Stosunek jakość/cena
OK.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Naprawdę nigdy mnie nie zawiódł - wszystkie wymiany części i podzespołów wykonywane były przy przeglądach. Zaliczyłem nawet "dużą" wodę w Gdańsku na Kartuskiej (to było chyba w 2003) i gdy inne auta zostawały w wodzie, escort przejechał bez problemów! Poza tym zawieszenie - wymiany końcówki drążków, tuleje i łączniki stabilizatora wymiana średnio co 30tyś.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jestem naprawde pozytywnie zaskoczony, bo opinie o tym autku są takie sobie.. Z poważniejszych wymian: sprzęgło kpl co 70tyś. (Sachs z wymianą 450 zł), przekładnia kierownicza padła przy 250tyś. - wymiana na nową nie oryginalną (700zł), przy 250tyś. wymiana wahaczy kpl. (600zł z wyminą). Akumulator wymieniam co 4 lata.. Poza tym silnik krokowy i czujnik położenia przepustnicy (przy 250.000km), sonda lambda (przy 180.000km). Tak do 150tyś. były problemy z modułem elektrycznym (tym z lewj strony kierowcy przy kolanie) - po 4tej naprawie u dobrego elektryka jesy OK.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 73KM 54kW
[l/100km]