Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Escort VI Hatchback

Pablo, 17 lat temu
Silnik 1.4 75KM 55kW
Rok produkcji 1994
Przebieg: 22 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Ford Escort VI Hatchback 1.4 75KM 55kW 1994-1995 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Bardzo dobry układ kierowniczy, wspomaganie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Mogą pojawić się ślady rdzy na nadkolach. Naprawa tania.
Zawieszenie : Wymiana tulei średnio co 15-20 tysięcy. Niestety Fordy już tak mają.
4,0
Całokształt
Auto jest naprawdę dobre. Ja je polubiłem dosyć szybko. Jest wygodne, ciche, całkiem pakowne. Swobodnie można zapakować bagaż czterech osób wyjeżdżających na dwa tygodnie na wakacje. Długie dytanse nie męczą. Bardzo dobre światla mijania, nocą widać drogę idealnie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik ten nie jest rakietą, sporo pali, ale można nauczyć się nim jeździć i spalanie jest do przyjęcia. Przyspieszenia nie są nadzwyczajne. Dla osób jeżdżących spokojnie to wystarcza.
4,0
Skrzynia biegów
Biego wchodzą lekko i krótko. Moim zdaniem skrzynia jest dobrze zgrana z tym silnikiem.
4,0
Układ jezdny
Układ jezdny w miarę precyzyjny, wspomaganie chodzi bardzo dobrze. Niestety przednie zawieszenie nie wytrzymuje, naszych dróg i średnio co 15-20 tysięcy trzeba wymienić tuleje, wsporniki. Jeśli ktoś nie robi 100 tys. rocznie to koszt jest nieduży. Ogólnie jest OK.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność dobra, ale przy cofaniu na lusterka trzeba uważać, bo tył jest lekko zaokrąglony i nie widać końca auta. Ja tak nadziałem się na ścianę, na szczęście bez strat:)
4,0
Ergonomia
Wszystkie przełączniki w zasięgu ręki, nie trzeba się do nich nachylać ani ich szukać. Bez sensu tylko włącznik świateł awaryjnych - na górze kolumny kierownicy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dobry nawiew latem, zimą po paru kilometrach zaczyna nieźle grzać. Dosyć szybko łapie temperaturę, nawet przy niskich temperaturach.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jest naprawdę dużo miejsca, z tyłu też nieźle. Przejechałem z tylu dystans 600 kilometrów i nie bolał mnie kręgłosłup ani nogi. Przydałyby się tylko w tylnych siedzeniach zagłówki.
4,0
Wyciszenie
W moim egzemplarzu silnik chodzi bardzo cicho. Zaczyna być słyszalny przy prędkości 110 kilometrów, ale bardziej hałasuje wydech. Wydechy z początku lat 90-tych w Fordach niestety pracują głośno przy większych prędkościach.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa nie jest najmniejsze. Trzeba sie nauczyć jeździć tym silnikiem. Przeglądy to w zasadzie koszt wymiany oleju, filtry i od czasu do czasu drobne naprawy przedniego zawieszenia. Mimo pzrebiegu 210 tys. kilometrów nie bierze oleju!
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto nie jest drogie w zakupie, a jakość do ceny jest bardzo dobra.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zacina się stacyjka, ale po przebiegu 200 tys. kilometrów ma prawo.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważnych usterek nie było, jak dotąd.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 75KM 55kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Ford Escort VI

Liczba wpisów: 30

Ford Escort VI – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Ford Escort VI Hatchback