Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Escort VI Hatchback

stepidar@interia.pl, 17 lat temu
Silnik 1.4 71KM 52kW
Rok produkcji 1994
Przebieg: 83 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Ford Escort VI Hatchback 1.4 71KM 52kW 1992-1995 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Rozsądny koszt, przyzwoity wygląd, dobra trakcja jazdy, prosta budowa i diagnoza, po 12stu latach niewiele się zestarzał (przebieg tylko 83tys). Korozji nie widać (garaż) nawet pod spodem. Trochę kłopotów z systemem regulacji zapłonu na LPG ale reset komputera załatwia sprawę.
Wrażenia
4,0
Silnik
Niezbyt mocny ale elastyczny i w miarę cichy. Żadnych problemów z rozruchem nawet przy -30´C. Dobra regulacja zaworów i mieszanki. Ekonomia raczej średnia.
4,0
Skrzynia biegów
Dobrze dobrane przełożenia, 5-ka daje radę od 50km/h bez przyspieszania i od 60km/h chcąc przyspieszać. Wsteczny czasem wymaga popuszczenia sprzęgła żeby zazębić sie do końca.
5,0
Układ jezdny
Znacząco bardzo dobrze, lepiej niż wielu konkurentów, zachowując nieco komfortu. BARDZO pewny w zakrętach (alu FORD Ronal 15" + DUNLOP SP Sport 195/50/15). Maksymalne prędkości na autostradzie 180 km/h (z góry nawet 190) nie pozbawiają kierowcy uczucia, że to on kieruje. Największa frajda i atut tego auta. W zimie trochę słabo:jest za niski. Coś za coś.
Komfort
5,0
Widoczność
Nieczego nie da sie poprawić. Duże i szerokie lusterka, rozsądne słupki. Dobra linia oszklenia przy cofaniu,
3,0
Ergonomia
Pokrętła i regulacje widoczne i intuicyjne. Uzycie manetki wycieraczek i spryskiwacza wymaga zapoznania i przyzwyczajenia. Brak autowycierania po spryskaniu. Fotele w 3D mogłyby same odjeżdżać po zwolnieniu manetki. Dobrze, że obydwa da się odsuwać. Trudno ustawić fotel aby oprzeć całe plecy a głowa dotkneła zagłówka w wygodnej pozycji. Regulacje fotela lekko pracują.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylator działa bardzo sprawnie i cicho. Nawiewy solidne. Brak możliwości ustawienia nawiewu na prawą rękę położoną na kierownicy. Temperatura osiągana szybko. Bezproblemowe odparowanie nawiewem tylnej szyby nawet z 5-cioma pasażerami. Automatyczne wyłączanie grzania tylnej szyby.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Szeroko i wygodnie. Osoby wysokie siedzą wygodnie zakże z tyłu. Sporo miejsca na nogi. Wyjątkowo dużo miejsca na nogi dla przedniego pasażera. Dużo większy bagażnik niż np Punto Lanos Golf
4,0
Wyciszenie
Do prędkości 120 km/h akceptowalnie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycia paliwa mogłoby być mniejsze szczególnie w trasie. Ceny przeglądów rozsądne nawet w serwisie. Prosta budowa, tanie orginalne części, mało awarii..
5,0
Stosunek jakość/cena
Średnio dobre auto za średnie pieniądze. Łatwo o nie zadbać a serwis nie kosztuje dużo, większość wymian bardzo przewidywalna.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak narazie spaliła się żarówka tylnego postoju (wymiana 1min, banalna, koszt 3zl), podświetlenie zegarka (wymiana 5 min koszt 9zł, trzeba mieć śrubokręt).
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wymieniałem: wydech, hamulce przód, rozrząd, pompa wody, pas klinowy, uszczelka pokrywy zaworów, końcówki drążków kierowniczych, akumulator (po 5latach) nigdy nie stanął w trasie, wszystkie te wymiany zdiagnozowane i usunięte przed awarią. Nadal nie wymaga uzupełniania oleju.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.4 71KM 52kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Escort VI Hatchback