Rozsądny koszt, przyzwoity wygląd, dobra trakcja jazdy, prosta budowa i diagnoza, po 12stu latach niewiele się zestarzał (przebieg tylko 83tys). Korozji nie widać (garaż) nawet pod spodem. Trochę kłopotów z systemem regulacji zapłonu na LPG ale reset komputera załatwia sprawę.
Wrażenia
4,0
Silnik
Niezbyt mocny ale elastyczny i w miarę cichy. Żadnych problemów z rozruchem nawet przy -30´C. Dobra regulacja zaworów i mieszanki. Ekonomia raczej średnia.
4,0
Skrzynia biegów
Dobrze dobrane przełożenia, 5-ka daje radę od 50km/h bez przyspieszania i od 60km/h chcąc przyspieszać.
Wsteczny czasem wymaga popuszczenia sprzęgła żeby zazębić sie do końca.
5,0
Układ jezdny
Znacząco bardzo dobrze, lepiej niż wielu konkurentów, zachowując nieco komfortu. BARDZO pewny w zakrętach (alu FORD Ronal 15" + DUNLOP SP Sport 195/50/15). Maksymalne prędkości na autostradzie 180 km/h (z góry nawet 190) nie pozbawiają kierowcy uczucia, że to on kieruje. Największa frajda i atut tego auta. W zimie trochę słabo:jest za niski. Coś za coś.
Komfort
5,0
Widoczność
Nieczego nie da sie poprawić. Duże i szerokie lusterka, rozsądne słupki. Dobra linia oszklenia przy cofaniu,
3,0
Ergonomia
Pokrętła i regulacje widoczne i intuicyjne. Uzycie manetki wycieraczek i spryskiwacza wymaga zapoznania i przyzwyczajenia. Brak autowycierania po spryskaniu. Fotele w 3D mogłyby same odjeżdżać po zwolnieniu manetki. Dobrze, że obydwa da się odsuwać.
Trudno ustawić fotel aby oprzeć całe plecy a głowa dotkneła zagłówka w wygodnej pozycji. Regulacje fotela lekko pracują.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylator działa bardzo sprawnie i cicho. Nawiewy solidne. Brak możliwości ustawienia nawiewu na prawą rękę położoną na kierownicy. Temperatura osiągana szybko. Bezproblemowe odparowanie nawiewem tylnej szyby nawet z 5-cioma pasażerami. Automatyczne wyłączanie grzania tylnej szyby.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Szeroko i wygodnie. Osoby wysokie siedzą wygodnie zakże z tyłu. Sporo miejsca na nogi. Wyjątkowo dużo miejsca na nogi dla przedniego pasażera. Dużo większy bagażnik niż np Punto Lanos Golf
4,0
Wyciszenie
Do prędkości 120 km/h akceptowalnie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycia paliwa mogłoby być mniejsze szczególnie w trasie. Ceny przeglądów rozsądne nawet w serwisie. Prosta budowa, tanie orginalne części, mało awarii..
5,0
Stosunek jakość/cena
Średnio dobre auto za średnie pieniądze. Łatwo o nie zadbać a serwis nie kosztuje dużo, większość wymian bardzo przewidywalna.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak narazie spaliła się żarówka tylnego postoju (wymiana 1min, banalna, koszt 3zl), podświetlenie zegarka (wymiana 5 min koszt 9zł, trzeba mieć śrubokręt).
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wymieniałem: wydech, hamulce przód, rozrząd, pompa wody, pas klinowy, uszczelka pokrywy zaworów, końcówki drążków kierowniczych, akumulator (po 5latach) nigdy nie stanął w trasie, wszystkie te wymiany zdiagnozowane i usunięte przed awarią.
Nadal nie wymaga uzupełniania oleju.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 71KM 52kW
[l/100km]