Uważam że konkurencyjne auta Opel i zwłaszcza VW, nie oferują niczego więcej, a kosztują znacznie drożej. Gdybym jeszcze raz miał kupić auto, to wybrałbym escorta. Trzeba uważać na auta powypadkowe i wysłużone. Ja swojego szukałem kilka miesięcy. Z niemiec został sprowadzony bez pośredników, tak że widziałem co kupuje. Jeszcze jedno, to nie prawda, że wszystkie auta z niemiec są super zadbane, teraz bardzo dużo z nich to graty, ja żeby znaleźć escorta w super stanie szukałem tydzień.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik sprawuje się dobrze, trzeba uważać na oszukane paliwo jest dosyć wrażliwy pod tym względem. Pali zawsze, nawet w zimie nie ma problemów z uruchomieniem.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia zestopniowana całkiem poprawnie. Czasem pojawiają sie problemy ze wstecznym.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie jak na tę klasę auta świetne. Bardzo dobrze trzyma się drogi. Zaznaczę, że ten egzemplarz został sprowadzony z niemiec, ma nowe amortyzatory i po polskich drogach przejechał tylko 1000 km. Podczas jazdy po nierównościach nic nie stuka.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność do przodu i na boki bardzo dobra, do tyłu trochę gorzej.
4,0
Ergonomia
Jak na rocznik 1993 jest O.K.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zimie rewelacja, po p-rzejechaniu kilometra w środku cieplutko i przyjemnie. W lecie przydałaby się klima.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bardzo dużo miejsca, z tyłu trochę mniej ale też nie jest źle.
5,0
Wyciszenie
Byłem pozytywnie zaskoczony. Przy małych prędkościach nie słychać prawie nic, przy większych wiatr i szum opon. Silnik słychać dopiero przy większych obrotach. Myślałem że będzie głośniej, ale jak zaznaczyłem wcześniej mój egzemplarz ma mały przebieg i jest bezwypadkowy.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie zużycie paliwa na poziomie 7 litrów w jeździe mieszanej. Na trasie 5,5 - 6, miasto 8. Niestety w zimie na krótkich dystansach nawet 10.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za te pieniądze nie znalazłbym niczego lepszego, jak narazie nie psuje się i jedzie zawsze.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Problem z przełącznikiem od kierunkowskazów, nie odbija po skręcie w lewo.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważnych usterek brak. Żeby tak pozostało wymieniłem pasek rozrządu z napinaczem, oraz pasek klinowy. Cena oryginalnych części razem z robocizną 250 zł. Jak dla mnie rewelacja. Zaznaczę że wymiana nie była robiona w ASO tylko u sprawdzonego przez znajomych mechanika.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 71KM 52kW
[l/100km]