Ten silnik to minimum pod wzgledem mocy do sprawnego poruszania. Trzeba go mocno wkręcać na obroty żeby nie mieć konkurencji ( o podobnej mocy) na światłach. Stukające popychacze hydrauliczne zaworów to normalka.Wymiana oleju a potem przez 7 tyś km nie trzeba dolewać ani kropli oleju
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą precyzyjnie choć troszeczkę szarpie ale to wina sprzęgła.Po skróceniu o 10 cm drązka zmiany biegów wygoda uległa poprawie
5,0
Układ jezdny
Po wymianie gum na stabilizatorze ustało stukanie.Dobrze trzyma się drogi. Na drodze mocno zasnieżonej ( na zimówkach) nie miałem konkurencji - żadnych poślizgów ani nieprzewidzianych reakcji
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność rewelacyjna . Na wielki plus zasługuje ogrzewanie PRZEDNIEJ!!! szyby oraz spryskiwacz i wycieraczka tylnej
5,0
Ergonomia
Wszystkie przełączniki i pokrętła są w zasięgu ręki. Denerwuje tylko częste psucie się przełącznika zespolonego ( problemy z włączeniem kierunkowskazów, świateł drogowych)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewania nie da się ocenić jest fantastyczne- przy maksymalnych ustawieniach czuje się jak w finskiej saunie. Zaczyna grzać po przejechaniu niewielkiego dystansu.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Możliwość ustawienia fotela kierowcy do swojej sylwetki, dużo miejsca na cztery osoby, dużo miejsca na nogi na tylnej kanapie. W wersji 3d lekko utrudnione wsiadanie na tylną kanapę
4,0
Wyciszenie
Było cicho dopóki nie wymieniłem zużytego katalizatora na kawałek rurki.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Brak poważnych usterek i napraw odbija się pozytywnie na ekonomiczności. Spalanie na trasie jest do przyjęcia ale w mieście z racji tego że trzeba silnik utrzymywać na wysokich obrotach jest spore
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przy tym przebiegu , pół roku po zakupie brak poważnych usterek
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 71KM 52kW
[l/100km]