Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Escort VI Hatchback

Kamil, 15 lat temu
Silnik 1.4 71KM 52kW
Rok produkcji 1992
Przebieg: 188 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Ford Escort VI Hatchback 1.4 71KM 52kW 1992-1995 - Oceń swoje auto
3,85
6% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Mnogość wyposażenia w tak starym samochodzie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Zespolony przełącznik świateł...
Zawieszenie : Szybko się zuzywają osłony przegubów.
4,0
Całokształt
Autko, poza spalaniem, jak najbardziej w porządku. Nie wymagajmy w końcu cudów od auta, które ma 17 lat na karku.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silniczek, jak to ośmiozawrowy ładnie ciągnie od dolnych obrotów, kończąc w zasadzie na 3,5 - 4. Powyżej już tylko hałas. Awarie? Nic poważnego się nie stało, ale z jedną rzeczą nikt sobie nie poradził - silnik \'muli\' na zimno.
3,0
Skrzynia biegów
Przełożenia dobrane jak najbardziej dobrze, jednak dość mocno haczy, szczególnie na piątym biegu. Jeśli do samochodu wsiadł ktoś, kto od lat jeździł tylko jednym samochodem - miał mały problem z trafieniem w odpowiedni bieg.
4,0
Układ jezdny
Autko naprawdę fajnie się prowadzi, jednak jest nieco za miękkie. Z drugiej strony medalu daje całkiem przyjemny komfort jazdy, i nawet trasa rzędu 500 km nie wyniszczyła mnie do końca, ale z kolei trwałość przeciętna. Szczególnie często pękają osłony wewnętrznych przegubów.
Komfort
5,0
Widoczność
Jak w akwarium poprostu - widać dosłownie wszystko, i z każdej strony.
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, jak najbardziej. Jedna rzecz tylko irytuje - zespolony przełącznik świateł. Dlaczego nie mogą być osobno kierunkowskazy, i osobno obsługa świateł? Efekt jest taki, że te przełączniki często padają w Escortach, a przy włączeniu kierunkowskazu potrafią się włączyć drugie. Koszt naprawy? Ogromny. Nowy - powyżej 300 zł, ze szrotu - ok 100 zł.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzeje szybko, i solidnie, a chłodzi... nie chłodzi, bo nie ma klimy ;)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla kierowcy i pasażera obok przestrzeni dość. Gorzej, jeśli za mną chce ktoś usiąść. Przy moim wzroście (190 cm) najwygodniej z tyłu nie jest.
3,0
Wyciszenie
Średnio. Powyżej 100 km/h robi się szum, powyżej 120 - hałas. Na dłuższą metę nieprzyjemna sprawa.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
10 litrów w mieście, to za dużo, jak na osiągi tego samochodu. W trasie realne 6,5 już wygląda lepiej, a możliwe 5,5 nawet rewelacyjnie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Polecam spróbować kupić Golfa za 2 tysiące z przebiegiem 180 tys, konkretnym wyposażeniem (welur, wspomaganie, centralny, regulacja kierownicy, wysokości fotela kierowcy, szyberdach) i w stanie jeżdżącym, jedynie z drobnymi, mało istotnymi usterkami ;)
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tu kiepsko. Ponad 10 tys samochodem, i w tym czasie wymieniłem czujnik wentylatora (strzelił w upalny dzień, w ogromnym korku, gdy wracałem z weekendu w górach ;)), dwa razy osłony przegubów wewnętrznych, regenerowałem rozrusznik. A do tego cały czas jeżdżę ze zużytą dźwigienką sterowania światłami.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
By pisać o poważnych usterkach, pokonałem zbyt mało kilometrów. Ale samochód ani razu mnie nie zawiódł w trasie, a Polskę nieco pozwiedzał. Od Mazur po Beskid Śląski, od zachodu na wschód. Zawsze mnie dowiózł do celu.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 71KM 52kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Escort VI Hatchback