Mimo słabego silnika(w tej wersji) i paru niuansów jest to naprawde tanie i wdzięczne auto, idealne dla kogoś kto chce jeździć tanio i wygodnie oraz nie jest maniakiem szybkiej jazdy.
Wrażenia
2,0
Silnik
być może silnik 1.3(HCS) we Fieście sie sprawdził, ale w Escorcie to po prostu pomyłka... Po przejechaniu 225 kkm
(ok 90kkm na LPG) swoje najlepsze lata silnik ma juz za sobą. Dochodzi do tego nieszczesny rozruch na mrozie... (być może tylko u mnie:) )
4,0
Skrzynia biegów
Escort jako flagowy "koń pociągowy" Forda ma dość elastyczna i wytrzymałą skrzynię. U mnie działa bez problemów
4,0
Układ jezdny
wszystko ok, poza wymianami tulejek wachaczy co ok.20-30kkm (przypadłość Escorta).
Komfort
4,0
Widoczność
na ten design całkiem niezła
4,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
jak na 13 latka nie jest tak źle ;)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
ceny części nie są wygorowane na rynku jest b.dużo zamienników.
Co do ilości spalania LPG poniższe wyniki świadczą ze jest to dość tanie auto w eksploatacji. Ale poniżej 8l nie zszedł :)
4,0
Stosunek jakość/cena
Escorta 1.3 mozna kupić już za nie duże pieniądze, jeśli jest jeszcze LPG to tylko wsiadać i jechać...
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
hamulec ręczny, przełącznik zespolony, w/w tuleje no i nieszczesne korodujące progi... :) no ale przy wiekowym aucie (eksploatowanym w Polsce) to są naprawde drobiazgi...
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Co do poważniejszych napraw to byla robiona głowica (700pln) i rozrusznik (części ok 100pln).
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 60KM 44kW
[l/100km]