Inne
: spory bagażnik, lampka w bagażniku :) tego nawet w nówkach teraz nie ma ;)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: KOROZJA !
Silnik
: trza o niego dbać, a i tak zbyt żywotni to on ine jest.
Zawieszenie
: nie na polskie drogi...
2,0
Całokształt
wg mojej opinii w tej wersji silnikowej totalna pomyłka. Sam Escort był autem udanym i w miare wygodnym jak na swoją cenę auto ma swoje plusy, aczkolwiek w tej opcji silnikowo/rocznikowej poprostu nie warto.
Wrażenia
1,0
Silnik
0 osiągów (słownie zero) auto sie toczy owszem, ekonomia wcale nie aż taka super jak na tą pojemność a tym bardziej osiągi...
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia niby ok, przełożenia w miare adekwatne. Było by wyżej, gdyby nie korodujące wodziki oraz ich przegub (spawany bodaj 3x)
2,0
Układ jezdny
zawieszenie bardzo niskie, to spory minus ale chyba wszystkich fordów tych roczników... polskie drogi raczej nie dla escorta
Komfort
4,0
Widoczność
tutaj jest ok.
4,0
Ergonomia
tutaj też... no ale cóż auto za dużo bajerów ni ma :)
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
było by lepiej gdyby nie b.długi czas czekania na nagrzanie nagrzewnicy w zimę...
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
miejsca ok, autko pojemne.
3,0
Wyciszenie
jak na ten wiek, jest nieźle. przy 120km/h słychać radio :)
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
No cóż jak na tak kiepski silnik spalanie jest wysokie. Mam LPG więc ściśle zależy od jego regulacji. Zaznaczam, że nigdy nie mogłem zejść poniżej 8 litrów gazu, a niekiedy 1.3 spalił ich ponad 11 . dodam jeszcze ze przy tym kompletnie brak jakiejkolwiek dynamiki...
2,0
Stosunek jakość/cena
jakość bardzo przeciętna, owszem za niewielką cenę, ale jest to auto dla kogos kto się chce toczyć a nie jechać. albo pakować w auto spore pieniądze nieotrzymując zbyt dużo w zamian.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
jedyne co sie jeszcze nie spier.... w tym aucie to wentylacja...
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
moje auto przy 250000 w zasadzie jest w stanie agonalnym. Najważniejszych usterek:
- wszechobecna korozja: progi, podwozie, karoseria.
- silnik pije olej w b.dużych ilościach + wycieki
- układ jezdny: wszystko stuka, puka, trzeszczy, masakra :(
- sprzęgło
- skrzynia biegów- wodziki
- blokada hamulca prawego
- hamulec ręczny
- z elektrycznych w sumie nic, poza przełącznikiem zespolonym (spryskiwacze), no ale elektryki to w nim zbyt duzo ni ma ;)
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 60KM 44kW
[l/100km]