Samochód wbrew opini powszechnej o fordzie bardzo dobry. krótko mówiąc: JAK DBASZ TO MASZ !!
Wrażenia
3,0
Silnik
60 kucyków w takim aucie to porażka, ale idzie się przyzwyczaić. Nie lubi wysokich obrotów. Nieprzyjemny charakterystyczny stukot zaworów (ale ten typ tak ma).
4,0
Skrzynia biegów
Długi drążek zmiany biegów trafia precyzyjnie w przełożenia. Na zimno 1,2 i 3 lubi haczyć. No i ten nieszczęsny wsteczny, bardzo często poprostu wyskakuje lub "elegancko" szlifuje zęby skrzyni. 5-tka wymaga trochę siły i wprawy.
5,0
Układ jezdny
Idealne prowadzenie. Trzyma się drogi aż miło. Elementy zawieszenia poprostu wrażliwe na polskie drogi. Częste wymiany.
Komfort
4,0
Widoczność
Bardzo dobra w każdą stronę. Cofanie wymaga wprawy. Bo to kawałek samochodu jest.
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko wporządku. Szybkie odparowywanie przedniej i bocznych szyb. Jedynie przy 5-ciu osobach parują tylne boczne szyby. Poczucie ciepła z kratek wymaga przejechania 3-5 km.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mój pierwszy duży samochód po 126p. także nie mam co narzekać. Samochód idealny dla dla rodziców z małym jednym lub dwojgiem dzieci. (mam wersje 3 drzwiową) . 4 dorosłe osoby mieszczą się z przeciętnym komfortem. Nie polecam wersji 3 drzwiowej czasy wsiadania do samochodu z gimnastyką już mineły.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie idealne, gdyby nie ten silnik. Przy 80-100 km/h słychac tylko szum opon.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na pojemność 1.3 benzyny pali sporo 7-8 l w trasie, w mieście 8-9,5l. Powód-słaby silnik-duża waga auta. Z gazem już jest dobrze 8-9 l w trasie 9-10,5 w mieście. W zimie więcej tylko ok 0,5 do 1 l. Poniżej wyniki dla gazu.
5,0
Stosunek jakość/cena
Poprostu 5. Tani i trwały. Podwarunkiem interesowania się tym czym się jeździ.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Standardowa wada eskorta ujawniła się i u mnie-nawalił przełącznik zespolony przy kierownicy. trochę trzasów plastików i pozatym nic.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważnych usterek brak. Wymieniłem jedynie materiały eksploatacyjne tłumiki, rozrząd, parę uszczelek. UWAGA by nieprzelać oleju w silniku na 100% wypluje uszczelniacz od strony koła pasowego. Silnik już nie nowy wymaga dolewek.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 60KM 44kW
[l/100km]