Jak na diesla o tej pojemności i mocy dosyć żwawy - hi,hi- . Głośny przy nagrzewaniu, minimalne zużycie oleju.Trudności z rozruchem przy niskiej temperaturze (czy jest +3 czy -10 trzeba kręcić 4-5 sekund) ale podobnoo taki urok tego silnika.
4,0
Skrzynia biegów
Dosyć precyzyjna, pracuje przyzwoicie. Nie wyje.
4,0
Układ jezdny
Nie chcę faworyzować ale układy jezdne Forda są naprawdę niezłe. Escort z 91´ ma przyzwoitą trakcję i jak na auto z końca lat 80 - tych dobrze reaguje na polecenia kierowcy. Trochę słabe hamulce.
Komfort
4,0
Widoczność
Siedzi się dosyć wysoko. Dużo powierzchni przeszkolonej.
3,0
Ergonomia
Niezwracam na to szczególnej uwagi.
dźwignia kierunkowskazów na swoim miejscu, klakson tam gdzie powinien.
Razi brak regulacji pochylenia kolumny kierownicy (taka wersja) fotel kierowcy też ma archaiczne rozwiązanie przesuwu ale bardzo skuteczne. Brak interwału pracy przerywanej wycieraczek (też wersja)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo wydajne ogrzewanie, po przejeczaniu dosłownie kilometra czuć z nawiewów letnie powietrze - czasem zastanawiam się skąd to ciepło tak szybko się bierze -
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca za dużo nie ma ani z przodu ani z tyłu.
3,0
Wyciszenie
Głośny w fazie rozgrzewania, po dobrym rozgrzaniu całkiem nieźle. Niezapominajmy że silnik ten nie jest inżynierskim majstersztykiem.
Podczas jazdy całkim przyzwoicie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Oszczędny, oszczędny i jeszcze raz oszczędny. Minimalne spalanie 4.4 litra, nie udało mi się wyjść poza 6,5 litra. Średnio 5,2 - 5,7 l/100 km. Oczywiście oleju opałowego. Serwisuje sam.
4,0
Stosunek jakość/cena
Przyzwoita jakość za niewygórowaną cenę.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Poza pierdołami raczej niezawodny.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
110 kkm przekładnia kierownicza, wahacze końcówki drążków kierowniczych ale to chyba normalne dla tego pojazdu. Boli korozja , podłoga. ąle to oryginalny lakier.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 D 60KM 44kW
[l/100km]