Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Escort V Hatchback

Marcin, 17 lat temu
Silnik 1.6 90KM 66kW
Rok produkcji 1992
Przebieg: 100 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Ford Escort V Hatchback 1.6 90KM 66kW 1990-1992 - Oceń swoje auto
1,92
53% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Ładnie wygląda po umyciu i jest sterowny. Tutaj kończą się pozytywne odczucia.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : RDZA RDZA i jeszcze raz RDZA.
Zawieszenie : Strasznie twarde przez co szybko się zużywa i wymaga naprawy, jeżeli jeżdzisz na alufelgach przyzwyczajaj się do prędkości 5km/h
Układ elektryczny : Tragedia, jeżeli zaczyna się sypać w Twoim samochodzie to najwyższy czas na jego sprzedaż lub szykuj się na długoterminowe koszty i wyjazdy do elektryka/mechanika/straży pożarnej.
1,0
Całokształt
Przez około rok jeździłem nim bez większych problemów poza wymianą amortyzatorów czy jakimiś drobnostkami, ale dopiero jak wszedłem pod spód i zobaczyłem jak jest przegnity to sie przestraszyłem. Reszta czasu z nim to już tylko cotygodniowe wizyty u mechanika/elektryka. Wychodząc na parking nie mamy się martwić czy nam odpali samochód. Samochód jest od tego żeby wsiąść i jechać i żeby nie było z nim żadnych problemów, nie czarujmy się fordy escorty z `92 roku to złomy i na złom się nadają, lepiej poczekać nawet dwa lata i kupić najtańszy ale nowy samochód niż jeździć takim padłem i nie potrzebnie się denerwować, tracić czas i ładować pieniądze w ten worek bez dna. Ja miałem w nim jeszcze dużo dużo do zrobienia ale na szczęście w porę, zanim dostałem furii z jego powodu sprzedałem go i niech teraz ktoś inny wyrywa sobie włosy z jego powodu. Odradzam stanowczo.
Wrażenia
2,0
Silnik
Przyspieszenie nawet dobre tylko ten napęd na przednie koła do kitu, przy próbie ostrzejszego ruszenia przy skręconych w lewo lub prawo stronę kołach, samochód zaczyna buzować i podskakiwać. Poza tym hałasuje bardzo bardzo.
2,0
Skrzynia biegów
Strasznie, wsteczny tak zgrzyta że aż sie płakać chce, z jedynką natomiast trzeba sie siłować i nie za każdym razem wskakuje.
2,0
Układ jezdny
Nisko osadzony i sztywny więc dobrze trzyma się drogi ale za to na wszelkich dziurach i nierównościach albo trzeba jechać 10km/h albo trzeba się liczyć z uszkodzeniem podwozia/układu kierowniczego...
Komfort
3,0
Widoczność
Dobra widoczność latem, zimą strasznie szyby parują i tworzy się cienka warstwa lodu a więc mamy wtedy lód od środka i od zewnątrz, dwa razy więcej skrobania i rozgrzewania samochodu.
3,0
Ergonomia
W miarę wygodne fotele niestety przez niskie zawieszenie występuje uczucie jakby się "tarło tyłkiem o asfalt" tak to mogę opisać. O plastiku w wykończeniu nie wspominam.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
No działa ale w sumie nic nie daje, poza tym podczas postoju włączając dmuchawy na maxymalną pracę trzeba się liczyć z zapaleniem kontrolki akumulatora i gaśnięciem silnika.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W miarę dużo miejsca za równo z przodu jak i z tyłu. Bagażnik pojemny.
2,0
Wyciszenie
Kiepsko, stuki i hałasy to normalka.
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pali jak smok, przy bardzo spokojnej jeździe paliwo i tak bardzo szybko się kończyło. Gdy zdarzały się okresy "cięższej nogi" to już w ogóle kreska paliwa szła w dół jak szalona. Mój palił około 15/18 litrów na 100km.
1,0
Stosunek jakość/cena
Niby za 5 tyś. można mieć w miarę duży i bezpieczny samochód, ale te fordy to już złom i lepiej pozbierać dwa lata dłużej na nowy samochód z niższej półki, niż przez ten czas latać po mechanikach. ODRADZAM.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z drobiazgów to było tego pełno np. problemy przy odkręceniu antenki radia z dachu, odklejające się uszczelki zewnętrzne i wewnętrzne przez co woda wchodziła do środka samochodu, ułamał się regulator kąta nachylenia fotela pasażera, dywaniki fabryczne strasznie zawijały się w górą powodując lekkie blokowanie pedałów gazu chamulca i sprzęgła, łatwo zepsuć każdy tandetny plastikowy element w środku, tylna wycieraczka nie przetrwała długo, skrzypienie tylnych drzwi, z nikąd zepsuł się mechanizm otwierania bagażnika i gdyby nie rozkładane fotele to byłaby katastrofa, blokujący się wskaźnik obrotów oraz temperatury silnika.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Największa bolączka tego samochodu to RDZA. Wszechobecna i nie do wyplenienia, progi, nadkola, elementy silnika, układu kierowniczego oraz zbiornika paliwa. U mnie największymi awariami było między innymi: niezwykle szybkie wyczerpywanie się układu hamulcowego, dziurawy wydech, transformator padł, wymiana wachaczy przednich, wymiana sprężyn i amortyzatorów, spawanie części belki podtrzymującej tylną oś - RDZA, przez nieszczelne uszczelki dostawała się rdza co powodowało grzyba i wilgoć w środku samochodu, wymiana stabilizatorów przy kołach, po podwójnym spaleniu puszki z bezpiecznikami i groźbie pożaru samochód został sprzedany i niech już inni się nim martwią, kamień spadł mi z serca i nie ma co się szarpać ze starymi samochodami - skarbonami. I jeszcze jedno co mnie strasznie irytowało, bez regularnego przemywania mechanizmu wlewu paliwa(chodzi mi o ten korek na klucz co wyjmujemy) smarem, nie ma co marzyć o otwarciu go na stacji bądź kiedykolwiek indziej, prędzej złamiecie klucz.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
15,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
15,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
18,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
13,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Escort V Hatchback