Silnik serii 1.6 EFI woli wysokie obroty, na wyższych biegach przy niskich obrotach trzeba redukować tak więc silniczek nie należy do elastycznych, aby powariować trzeba redukować
5,0
Skrzynia biegów
jeździłem wieloma samochodami, ale skrzynia w escorcie chodzi perfekcyjnie
3,0
Układ jezdny
Autko dobrze się prowadzi wspomaganie działa całkiem całkiem jedynym minusem jest częsta wymiana drążków stabilizacyjnych, tulej metalowo gumowych w wachaczach ale wszyscy co posiadają fordy lub chcą forda nabyć muszą się z tym liczyć
Komfort
5,0
Widoczność
bez zastrzeżeń
3,0
Ergonomia
wykończenia przeciętne w wersjach bogatszych miły welur
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
wszystko ok doskonale grzeje
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
miejsca pod dostatkiem z przodu jaki i z tyłu
3,0
Wyciszenie
przy wyższych obrotach silnik błaga o pomste do nieba jest głośno w kabinie, lecz przy niskich silnika niesłychać tak do 130km/h
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Escort ma apetyt na paliwo w mieście potrafi mieć spory apetyt od 10 - 15 litrów, natomiast poza miastem mieści się w 8 litrach przy dość dynamicznej jeździe
3,0
Stosunek jakość/cena
OK
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
jak na swój wiek do dobrze się spisuje i jest niezawodny częsta wymiana drążków stabilizacyjnych, tulej metalowo gumowych w wachaczach ale wszyscy co posiadają fordy lub chcą forda nabyć muszą się z tym liczyć
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
wymiana silnika krokowego i sondy lambda. chwyta korozja na progach i nadkolach oraz przy wlewie paliwa
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 105KM 77kW
[l/100km]