Patrząc przez pryzmat przebiegu i czasu użytkowania to samochód mieści się w przeciętnej. Gdybym był jego właścicielem (a jest nim mój pracodawca) to bym go chyba z rozpaczy sprzedał albo rozbił. Teraz już nic się nie pieprzy. Prywatnie Forda nigdy już nie kupię i to nie dlatego, że ten egzemplarz jest kiepski. Różne złe historie trafiają się innym znanym mi Fordom.
Wrażenia
4,0
Silnik
Najlepszy element samochodu. Jak to 16v ożywia się od 3 tys, a od 4 ciągnie ślicznie. Za długi V bieg. Kultura pracy dobra.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia precyzyjna; z rzadka trudności z wrzuceniem wstecznego i jeszcze rzadsze z I. Przebieg nie zrobił wrażenia na skrzyni.
4,0
Układ jezdny
Podoba mi się. Dość twardy, dobrze zestrojony.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność dobra, choć wycieraczki są powyżej poziomu maski i leci na nie brud z drogi, owady latem itp. Światła dość dobre jak na H4.
3,0
Ergonomia
Ergonomia przeciętna. Jak dla mnie bardzo kiepskie są siedzenia - mocno męczy się kręgosłup już po 1-1,5h jazdy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie wydajne, choć dmuchawa w miarę cicha tylko na 1. biegu.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu OK, z tylu po prostu mało miejsca (jak w samochodach o klase nizej).
2,0
Wyciszenie
Głośny. Do 100km/h ujdzie, ale powyżej hałas już męczy, szczególnie na dłuższych trasach.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przeglądy : podstawowy 340zł, rozszerzony 500zł, naprawy średnie do drogich. SPALANIE: miasto 10,5-10,7 trasa 7,2-7,7
3,0
Stosunek jakość/cena
Cena była taka sobie. Kupiłem go, bo był najtańszy z klimatyzacją i silnikiem 90KM.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Sypało się dużo tych drobiazgów, szczególnie w ciągu pierwszych 50 tys km. Teraz już spokój.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
ŹLE. Zmieniono tylne amortyzatory, połowę układu klimatyzacji no i niestety kosztowną przekładnię kierowniczą. Dużo usterek. Teraz (97500) już spokój. Ciekawe na jak długo.