Karoseria
: bez ocynku -rdza po prostu wchodzi jak w masło
Zawieszenie
: Cienko strasznie
3,0
Całokształt
Wrażenia
3,0
Silnik
Stwierdze tak- jeździ... kultura pracy jest średnia- wiadomo- swoje lata ma, co powoduje, że pracuje jak traktorek, ale nie wyróżnia się specjalnie od innych samochodów z tego rocznika. Części do silnika są tanie- sam silnik wytrzymały na silne obroty. Wyprzedzanie możliwe jednak tylko w granicach 70-105 km. W innych przypadkach strasznie muli (ale to również wina LPG)
2,0
Skrzynia biegów
Niestety- dość szeroka przekładnia, mało komfortowa. W mojej wersji lubi wyskakiwać jedynka i należałoby wymienić całą skrzynię (koszt ok. 300 zł więc jeszcze ujdzie).
4,0
Układ jezdny
Escorta prowadzi się dobrze. Bez wspomagania i dodatków i tak nie jest najgorzej. Na zakrętach trzeba lekko zwolnić, ale i tak nieźle się trzyma. Bez wspomagania ale i tak ok.
Komfort
4,0
Widoczność
Okna są szerokie więc jest gdzie patrzeć. Wadą są lusterka, które ciężko ustawić tak by nie mieć "martwych stref".
4,0
Ergonomia
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Na szczęście w lato jest szyberdach. W zimę ogrzewanie słabiutko- samochód musi się nieźle rozgrzać zanim zacznie lecieć "lekko ciepłe powietrze".
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla osób siedzących z przodu- bez problemu, z tyłu już trochę gorzej ale da się jechać
3,0
Wyciszenie
Mogło być gorzej. Fakt- silnik słychać dość intensywnie a po przekroczeniu 80 km/h słychać powietrze ślizgające się po karoserii... mało przyjemne ale da się przeżyć.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Duża ilość zastępczych części, robocizna też tania- w szczególności że escort z 92r jest zbudowany bardzo "prosto" jak cep bojowy. Bardzo często wystarczy młotek i zestaw kilku kluczy do prostych napraw.
Zużycie paliwa (LPG): w mieście 11/12 l
w trasie: min. 8l
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po przeglądach itd- w miarę niezawodny- na środku drogi raczej stanąć nie powinien (mi się zdarzyło tylko w momencie jak nie zauważyłem, że paliwa brak)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W tak starych modelach to raczej sporo... W moim odczuciu nie jest najlepiej ale mogło być gorzej. Musiałem wymieniać całe hamulce (tarcze też), sprzęgło (też razem z tarczą), połatać podziurawioną od rdzy podłogę i jeszcze kilkanaście innych napraw. Ale w sumie nie były one jakoś szczególnie obciążające- dużo zamienników i tana robocizna.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 60KM 44kW
[l/100km]