Świetny samochód za niewielkie pieniądze. Prawie dwa razy tańszy od porównywalnego golfa II diesel, posiada większy bagażnik, bardziej elastyczny silnik i nowocześniejszy wygląd. Bardzo przyjemnie się prowadzi.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik trwały, osiąga przebiegi do 500tys. km! Bardzo elastyczny, na IV biegu od 30km/h na V od 40km/h płynnie przyspiesza. Moc silnika nie jest oczywiście porywająca /54KM/ ale jest rozwijana równomiernie.
5,0
Skrzynia biegów
Jak w większości Fordów obsługa skrzyni wymaga przyzwyczajenia, biegi chodzą lekko. Biorąc pod uwagę wiek samochodu, spisuje się znakomicie.
4,0
Układ jezdny
Dobre wyczucie drogi, przyjemny w prowadzeniu, udany kompromis między komfortem a trzymaniem w zakrętach.
Komfort
5,0
Widoczność
Świetna widoczność we wszystkich kierunkach, również w górę- fabryczny szyberdach :)
5,0
Ergonomia
Wszystkie przełączniki pod ręką.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dobra dmuchawa, na pierwszym i drugim biegu niesłyszalna. Jest szyberdach więc wentylacja znakomita.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Biorąc pod uwagę wymiary zewnętrzne można ocenić dobrze ilość miejsca dla kierowcy i pasażera jadącego obok. Z tyłu mniej miejsca ale wygodnie.
4,0
Wyciszenie
Diesel głośny chwilę po rozruchu, w czasie jazdy jest dość cichy do prędkości 100-120 a dźwięk przyjemny dla ucha.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bardzo ekonomiczny. Spalanie na trasie 4-4,5L/100km miasto 5-6L/100km. Pod tym względem śmiało może się równać z najnowszymi silnikami diesla. Niskie ceny częsci zamiennych i dobra ich dostępność
5,0
Stosunek jakość/cena
Niewiele jest aut godnych polecenia w najniższej klasie cenowej. Ja na swoim przykładzie mogę z czystym sumieniem polecić ten model /MK4 1600 Diesel/
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Usterki nieliczne- raczej elektryka.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Samochód zadbany jest nie do zdarcia. Solidny silnik pozwala na duże przebiegi.