Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Escort IV Hatchback

jakubtuzimek@op.pl, 14 lat temu
Silnik 1.6 XR3i 105KM 77kW
Rok produkcji 1989
Przebieg: 250 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Ford Escort IV Hatchback 1.6 XR3i 105KM 77kW 1986-1989 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Zważając na wiek auta (20 lat) oraz pojemność skokową (1600ccm) i stopień zaawansowania technicznego (tylko mechaniczny wielopunktowy wtrysk benzyny, 8 zaworów i jeden wałek rozżadu) auto ma aż 105 KM które przy wadze poniżej 1 tony zapewnia mu zaskakująco dobre osiągi przy umiarkowanym spalaniu w trybie mieszanym (mieszkam 15 km od miasta w którym pracuje i robie zakupy) które wynosi około 8 l/100km (pb98) oczywiście przy umiarkowanym obchodzeniu się z gazem.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Dopóki auto miało instalacje gazową dość często stwarzała ona problemy. auto nie zostało przez nią nigdy całkowicie unieruchomione aczkolwiek nie obyło się bez wizyt u mechanika oraz pchania. Po nusunięciu lpg problem znikł. Podobno silniki wyposażone w mechaniczny wtrysk paliwa nie powinny miec lpg...
Układ elektryczny : Poważna awaria która trwale unieruchomiła moje auto to awaria komputera bsterującego silnikiem. auto nie odpalało. koszt naprawy to 1000 zł. Pragne zaznaczyć że wykluczam błąd niedoświadczonego mechanika lub naciągnięcie gdyż przed decyzją o tak kosztownej naprawie moje auto próbowało naprawić 3 mechaników bezskutecznie i każdy z nich dochodził do wniosku, że wina leży po stronie komputera tylko żaden nie chciał naprawić.
Karoseria
4,0
Całokształt
Wrażenia
5,0
Silnik
4,0
Skrzynia biegów
5,0
Układ jezdny
Komfort
4,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Moje auto w 2007 roku kosztowało mnie 1500 pln. przez pierwszy rok jego posiadania nie pracowałem ale jeżdziłem codziennie średnio 40km/dzień i nic nie sprawiło mi problemu. wymieniłem tylko olej oraz płyn chłodniczy. Po roku bezawaryjnej eksploatacji jako w pełni zadowolony użytkownik postanowiłem auto doprowadzić w miare możliwości do stanu conajmniej z przed kilkunastu lat. Kwota ponad 5000 zł zainwestowana w remont blacharsko-lakierniczy oraz wizyta u tapicera mówią same za siebie. Teraz jestem bardzo zadowolony z auta i nie żałuje wudanych pieniędzy a jak coś trzeba wymienić to podcodze do tego z myślą - to nic, że się zepsuło, będzie nowe i lepsze.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobne usterki w moim aucie zdażają się dość rzadko i zazwyczaj nie stwarzają problemów przy ich usunięciu.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważne usterki zdażają sie bardzo rzadko lecz jeśli już to tylko usiąść i płakać... Ale nie nad autem lub ceną części która \"padła\" (choć niektóre nietypowe w aucie 20 letnim mogą stważać problem w znalezieniu lub czasami są też kosztowne) tylko nad wiedzą mechaników, którzy często tłumaczą się w takisposób: -mógłbyś sobie kupić coś nowszego lub -no wiesz jest dużo takich mechaników którzy o abs-ie napędzanym paskami nigdy nie słyszeli albo -wiesz, mechaniczny wtrysk nie jest taki prosty a jego naprawianie też pokręcone. a ja uważam, że ci panowie są nie douczeni lub poprostu im się nie chce czegoś zrobić bo łatwo podłączyć do auta komputer i on powie co wymienić ale jak w starym aucie trzeba samemu zdiagnozować usterke to już się zaczynają schody.
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Escort IV Hatchback