Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Escort IV Hatchback

dzivak, 14 lat temu
Silnik 1.3 60KM 44kW
Rok produkcji 1986
Przebieg: 300 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Ford Escort IV Hatchback 1.3 60KM 44kW 1986-1990 - Oceń swoje auto
3,31
19% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Jak na Forda miał bardzo dobrą blachę, brało go gdzie tu i ówdzie, ale progi, podłoga, doły drzwi, nadkola, te elementy były takie że nie było się specjalnie do czego przyczepić, co niestety daje się we znaki (szczególnie pierwszy i ostatni z wymienionych elementów) nawet 10 lat młodszym Escortom.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : Zawieszenie słabo znosi BARDZO, podkreślam BARDZO intensywną eksploatację (czytaj - zero poszanowania dla samochodu).
Inne : Oświetlenie wnętrza i tym podobne pierdółki, lubią się psuć, naprawa z reguły to 2 minuty roboty.
3,0
Całokształt
Biorąc pod lupę całokształt, nie żałuję pieniędzy, które wydałem na zakup i ewentualne części do niego, wdzięczny samochód. Niestety już nie nadawał się do niczego (samochód wymagał solidnego remontu silnika i zawieszenia) i musiał iść na złom.
Wrażenia
4,0
Silnik
Pod obciążeniem mimo usilnych próśb nie chciał zbytnio jechać, ale w sumie nie ma co się dziwić. Jak na swój przebieg (obstawiam że ok. 300.000 km), to i tak nie chodził najgorzej. Niestety w ostatnim roku zaczął dość intensywnie palić olej.
4,0
Skrzynia biegów
Patrząc na to jak był eksploatowany, wręcz wyśmienicie, co prawda synchronizatory się kończyły, ciekła niesamowicie, ale dawała radę.
3,0
Układ jezdny
Mój był wytłuczony do granic możliwości, jechałem nie wytłuczonym i było dość przyjemnie.
Komfort
3,0
Widoczność
Całkiem przyzwoicie.
3,0
Ergonomia
Jak przystało na samochód z lat osiemdziesiątych.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko się skurczybyk nagrzewał, grzanie miał dobre, to trzeba mu przyznać, z wentylacją gorzej.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Trzy drzwiowy hatchback może zaoferować więcej miejsca aniżeli na to wygląda.
1,0
Wyciszenie
No niestety, ja jeździłem w górnym zakresie obrotów, przy przedziurawionym wydechu nawet pogłośnienie radia na niewiele się zdawało.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochód, który serwisowałem sam, aczkolwiek naprawiałem tylko usterki uniemożliwiające dalszą eksploatację. W sumie nie palił dużo, w mieście maksymalnie 12 litrów przy ciężkiej nodze, w trasie ok. 10 litrów, mowa o gazie, na benzynie nim praktycznie nie jeździłem.
4,0
Stosunek jakość/cena
Obecnie w cenie Poloneza, co prawda trochę starszy co wiąże się z awariami typowymi dla wieku samochodu, ale śmiało mogę polecić.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jakby to wszystko podsumować to człowiek by się za głowę złapał, na niektóre nawet nie zwracałem uwagi.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W trasie raz jeden jedyny nawalił, 600 km od domu pękł pasek klinowy, czyli w zasadzie żadna awaria, po za tym nie miałem z nim większych przygód.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.3 60KM 44kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
15,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Escort IV Hatchback