Silnik dla mnie jest niezawodny,
gorzej z elastycznością, Jest wolny i małodynamiczny , ale za to ekonomiczny średnio 5l/100km.
Zima przy minusowych temp (ponizej 10stopni) małe problemy spowodowane zamarzaniem paliwa.. denaturat niezbędny!! Użytkuje go od siedmiu lat auto w moich rękach zrobiło ponad 240tys km.[gdy go zakupiłem miał 54tys km pewnie juz z raz sie przekręcił licznik] ale godne podziwu jest to że pasek rozrządu przez ten okres wytrzymał, ale dla bezpieczeństwa 10 stycznia wymieieniłem pasek rozrządu na nowy.. co było wielkim zdziwieniem dla mechaników..
2,0
Skrzynia biegów
W ciągu siedmiu lat kupiłem 2 skrzynie ..oczywiście uzywane..
3,0
Układ jezdny
szybko zużywaja sie tuleje na wahaczach poprzecznych, łozyska w przednich kołach, po za tym nie jest źle..
Komfort
5,0
Widoczność
nie mam zastrzeżeń.
5,0
Ergonomia
dla mnie OK.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
ogrzewanie jest w porządku.. nie to co fiat tempra bo również posiadam
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
kierowca i pasażer z przodu mają wystarczająco miejsca, natomiast na tylnej kanapie trzy osoby muszą sie nieco przytulać do siebie ..
3,0
Wyciszenie
nie ma rewelacji.. silnik lubi zwracac na siebie uwagę..
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
ekonomia kosztem dynamiki i max speed
max rozbujałem go do 140 km/h ale dłuugo to trwało.
5,0
Stosunek jakość/cena
Stosunek ceny do jakości wiąże się również z wiekiem, ale i tak wg mnie jest doskonały.. Teraz mój escorcik warty jest max 3000 zł nawet nie opłaca się go sprzedawać,nie rozstanę się z nim aż do końca jego kariery. Naprawdę tani w eksploatacji..godny polecenia, chociaż stary i "niesportowy" ..
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
co do silnika patrz pierwsze pytanie.. kompletnie nic nie robiłem przy silniku odkąd go nabyłem 1997 rok. Jedynie co to alternator(diody) i rozrusznik (bendiks i tulejki).
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nic poważnego sie nie zepsuło na szczęście..
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 D 54KM 40kW
[l/100km]