Inne
: Samochód poprawny. Nic w nim specjalnego... Na pewno rzadko spotykany na naszych drogach.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: Za słabe jak na nasze drogi. Szybko się zużuwa
Karoseria
: Źle pomalowany. Trochę rdzy.
3,0
Całokształt
Plusy:
-Bogato wyposażony jak na tą klasę auta,
-Dobrze się prowadzi jak na amerykańca,
-Mocny silnik Mazdy
-Niesamowity układ wydechowy- ciągle ten sam od nowości.
Minusy:
-Mało elastyczny silnik, trzeba go kręcić
-Plastiki, porażka.
-Słaby komfort podróżowania
-Trochę archaiczne wnętrze
-pożera masę paliwa
Wrażenia
3,0
Silnik
128 KM. Niby dużo jak na 1050kg masy własnej ale żeby jechał trzeba go wysoko kręcić. Do 3000 obr/min straszny muł, później coraz lepiej ale jakoś nie za bardzo jak na taką moc.
3,0
Skrzynia biegów
Czuć, że wrzucamy biegi.Poza tym precyzyjna, dobrze zestopniowana.
3,0
Układ jezdny
Zawieszenie raczej zestrojone na twarde. Plus: pewność prowadzenia, dobrze się trzyma. Minus: Orkiestra trzeszczących plastików w kabinie.
Komfort
3,0
Widoczność
Do przodu w porządku. Do tyłu słabo widać- przeszkadza troszeczkę spoiler. Lusterka boczne: duży martwy punkt.
3,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima dobrze chłodzi. Grzeje? Nie wiem bo jeszcze nie grzałem.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Samochód niezbyt duży. Z przodu miejsca pod dostatkiem. Z tyłu w porządku. Bagażnik jak w BMW e36 compact, wysoki próg załadunku.
2,0
Wyciszenie
Jadąc po idealnie równej drodze, nie przekraczając 2000obr/min-luksus. Ale u nas nie ma takich dróg. Plastiki dają ostry koncert, a do tego wkręcające się na obroty 1.8 litra też daje dosyć głośno o sobie znać:)
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie tragedia. 13,5 litra w mieście przy bardzo lekkim traktowaniu pedału gazu. Ponad 8 litrów na trasie przy działającej klimatyzacji... (coś jest chyba nie tak). Części silnika i zawieszenia od mazdy 323 także nie powinno być źle.
3,0
Stosunek jakość/cena
Amerykańskie auto z japońskim silnikiem i zawieszeniem, do tego bogate wyposażenie czyni z tego auta ciekawą alternatywę dla aut europejskich. Z Forem Escortem produkowanym w Europie łączy go chyba tylko nazwa.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
górne mocowanie amortyzatora zgniło. Nie działa szyba pasażera i tempomat.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 i GT 129KM 95kW
[l/100km]