Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Escort USA MK I

Tobiasz Usewicz, 18 lat temu
Silnik 1.9 GT 126KM 93kW
Rok produkcji 1988
Przebieg: 134 tys. km
Ford Escort USA MK I 1.9 GT 126KM 93kW 1981-1990 - Oceń swoje auto
4,46
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Jestem zadowolony w 99%. Tylko ta rdza która kupiłem wraz z tym samochodem... Ale od tego jest blacharz :) Reszta na 5+
Wrażenia
5,0
Silnik
W silniku strzelił kiedyś pasek rozrządu w mojej winy (nie wymieniłem na czas). Pękł rozrząd i głowica do planowania. Pomimo zdawało by się poważnej usterki silnik po wymianie tych części nadal pracuje idealnie na tym samym bloku i reszcie podstawowego sprzętu. Silnik na wielopkt wtrysku. To chyba jest dowód na jego trwałość i niezawodność? Bardzo przyjemny dźwięk, pomruk w kabinie, elastycznosc i świetne osiągi czynią tą jednostkę bardzo dobrym i ekonomicznym rozwiązaniem dla kierowcy z małym portfelem.
4,0
Skrzynia biegów
Drążek zmiany biegów jest troche luźny co można oczywiście usunąć, ale mam momentami problem z wrzuceniem 5 biegu. Pomimo tego nie było z nią problemów.
5,0
Układ jezdny
Miękkie zawieszenie, nic nie trzeszczy nie gruchocze. Świetna sprawa dla kogoś kto lubi komfort. Na zakrętach nie kładzie się na boki więc nie można na nic narzekać...
Komfort
4,0
Widoczność
Mój Escort to wersja GT, coupe. Tylna szyba niby duża ale warto upewnić się czasami obróceniem głowy przy zmianie pasu. Troszkę małe lusterka boczne! Z przodu widoczność bardzo dobra.
5,0
Ergonomia
Komfort, wszystko pod ręka i podłokietnik w idealnym miejscu. Automatyczne pasy i inne tego typu dodatki bardzo umilają jazdę, nie wspominam o tempomacie i świetnej regulacji kierownicy!
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzeje, ale czasami potrzeba szybkiego nagrzania wnętrza. Powietrze nagrzewa się po 2-3 minutach po odpaleniu gdyż wersja USA nie ma chłodniczki tylko nagrzewnicę która jest zamontowana wokół rury wydechowej (szybkie nagrzewanie!). Klimatyzacja ma 17 lat a i tak dalej zamarzaja płuca w lato :)
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu ok, ale z tyłu przydało by się więcej miejsca na nogi. Ale to jest właśnie urok coupe :)
5,0
Wyciszenie
Silnik oznajmia, że jest i o to chyba chodzi :) Słychać bączki pasażerów przy wysokich obrotach. Nie musze chyba nic więcej pisać.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na 1.9 126HP to ma bardzo dobre spalanie. Na trasie 9L gazu!!! i ok 10-12 w mieście także gazu. Wystarczający dowód...
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem za grosze a tak obficie wyposażonego samochodu w takim stanie i o takim komforcie nie znajdziesz za takie pieniądze :) BAJKA! Spalanie tez tak nie boli przy LPG... (parownik/mieszalnik z komputerem - sprawuje sie idealnie pomimo silnika na wtrysku!)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jeżeli chodzi o drobiazgi z wyposażenia - klima, tempomat, automatyczne pasy, wszelkiego rodzaju przelaczniki, diody, lampki i ogolnie elektryka wyśmienicie! 17 lat bez problemu wszystko dziala :)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Podwozie w rdzy, oj tak... trzeba uważać na podłogę i prawe tylne nadkole/bagażnik.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.9 GT 126KM 93kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Escort USA MK I