Silnik
: fajny dynamiczny w trybie sport duża frajda z jazdy
5,0
Całokształt
Świetny "niepozorny" choć duży SUV z zacięciem sportowym- przyspieszenie wciska w fotel. Auto jak ne tą masę ma naprawdę świetne przyspieszenie można pobawić się z motocyklistami lub "niby" sportowymi autami !
Siedzi się wysoko i widoczność jest niezła ale maska trochę przeszkadza jak to w amerykańskich sprzętach :). Dużo miejsca w środku, z tyłu również jest bardzo dużo miejsca - więcej niż w superb podobnie do A8.
Zawieszenie twarde ale nie dokuczliwe (opony 265/50) w zakrętach stabilne choć przy większych prędkościach "tyłek" trochę ucieka. Blachy jak na czołgu, wzmocnienie przednie jak w starze 200, wzmocnienia wew. z blachy chyba 3mm. Człowiek wewnątrz czuje się bardzo bezpiecznie.
Wyposażenie naprawdę niezłe choć to już standard w tej klasie - dobrej klasy nagłośnienie, automatyczne parkowanie, wentylowane i grzane fotele, kamery przód tył, czujniki martwego pola, dobry system głośnomówiący i wiele innych.
Auto dość dobrze wyciszone -podwójne szyby oraz audio mające eliminować szumy - przy 160km/h jest dość cicho przy 200 km/h robi się troszkę głośniej ale całkiem przyzwoicie. Jak doda się energicznie gaz w trybie sport to fajnie słychać silnik !!!
Zużycie paliwa dość normalne a nawet niskie jak na tak duże i mocne auto z AWD i automatem - trasa spokojna jazda 11-11,5 (myślę że można zejść poniżej 11 ale ja nie mam tyle cierpliwości) , trasa jazda dość ostra 13,5-14, trasa bardzo ostra jazda 14-15,5 - pod koniec trasy znajoma blada jak ściana prosiła o reklamówkę :)
miasto delikatna jazda ok 11,5-12 , miasto normalna jazda ok 13, ostra jazda miasto na trybie sport to zależy od fantazji od 14-19l - tylko że nie wiem na ile miarodajne są te wyniki dla normalnych ludzi bo mi to kosiarka do trawy pali 10l :)
Wrażenia
5,0
Silnik
Daje frajdę z jazdy, bardzo dynamiczny szczególnie w trybie sport nawet delikatne muśnięcie gazu powoduje wyrywanie się samochodu do przodu
4,0
Skrzynia biegów
W trybie D czasem wydaje sie czasem nieprecyzyjna przy szybszym dodaniu gazu za to w trybie sport działa super. Generalnie dobra nic nie trzeszczy czy zgrzyta szybko zmienia biegi.
5,0
Układ jezdny
twardy ale precyzyjny i w miarę komfortowy jak na auto z zacięciem sportowym
5,0
Karoseria
mi się podoba szczególnie sport w czarnym wykończeniu
Komfort
4,0
Widoczność
już pisałem
5,0
Ergonomia
wszystko ok pod ręką i dobrze oświetlone
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
ogrzewanie wydajne i szybko działające, klima również jest przycisk MAX w celu szybkiego schłodzenia
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo miejsca pisałem wczesniej.
W schowek podłokietnika wchodzi flaszka 1l na stojąco :)
5,0
Wyciszenie
pisałem
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wersja sport części silnika przeważnie na zamówienie ale dostępne w serwisie i nawet nie za drogie - amortyzator przedni 580 zł
5,0
Stosunek jakość/cena
jak na razie super frajda z jazdy
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
na razie brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
na razie brak (odpukać)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.7 V6 EcoBoost 319KM 235kW
[l/100km]