Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Edge II SUV Facelifting

Doctorw, 4 lata temu
Silnik 2.0 EcoBlue Bi-Turbo 238KM 175kW
Rok produkcji 2020
Przebieg: 1 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Ford Edge II SUV Facelifting 2.0 EcoBlue Bi-Turbo 238KM 175kW 2019-2020 - Oceń swoje auto
4,64
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : bardzo pozytywna ocena
Silnik : bardzo pozytywna ocena
Zawieszenie : bardzo pozytywna ocena
4,0
Całokształt
Długo zastanawiałem się nad tym zakupem, analizowałem rynek, porównywałem różne opcje w tym pozostania w grupie VW (Audi, VW). Ostatecznie zaszalałem z EDGEm i z każdym przejechanym kilometrem utwierdzam się w przekonaniu, że to był bardzo dobry wybór. Przyjemność z jazdy tym samochodem jest nieprzeciętna, wyposażenie więcej niż kompletne, wszystkie systemy wspomagające (czego nie mogę powiedzieć o poprzednim samochodzie VW) działają i to działają sprawnie pomagając w bezpiecznym poruszaniu się po drogach. Sam zakup samochodu odbył się w trudnym okresie narastania pandemii, mimo to był przyjazny i w większości odbył się przez telefon i internet. Na dzisiaj zdecydowałem, że ten samochód zostanie w domu na dłużej niż tylko okres leasingu. Jeśli podejmując decyzję o zakupie samochodu nie chcesz płacić ogromnych pieniędzy za plakietkę to polecam Forda Edge.
Wrażenia
4,0
Silnik
Zaskakująco żwawy jak na swoją masę. Duża kultura pracy, elastyczny. System start/stop pracuje w taki sposób, że nie mam ochoty go dezaktywować. Średnie zużycie paliwa na poziomie 9,1 l/100 km (duże miasto/drogi krajowe/ autostrada).
4,0
Skrzynia biegów
Działą płynnie, utrzymuje raczej wyższy bieg (brak irytującej tendencji do wrzucania najwyższego biegu). Opcja sport niepotrzebna. Reaguje na wciśnięcie gazu w zasadzie natychmiastowo.
5,0
Układ jezdny
Zaskakująco precyzyjny jak na 2,2 t. Nierówności poziome i poprzeczne w tym dziury nie stanowią żadnego problemu (mimo 20 calowych felg). Miłe zaskoczenie.
4,0
Karoseria
Trudno stworzyć coś bardziej proporcjonalnego, kształtnego, wygodnego i w mojej ocenie ładnego.
Komfort
4,0
Widoczność
To ogromy samochód, więc widoczność jest doskonała, wsparta kamerami przednią i tylną. Dodatkowo szerokokątna kamera przednia pozwala zobaczyć więcej.
5,0
Ergonomia
Na szczególną pochwałę zasługują fizyczne przyciski większości ważnych funkcji. Pozycja za kierownicą bardzo dobra, choć brakuje regulacji fotela w górę i w dół. Logicznie i przejrzyście rozplanowana deska rozdzielcza. Zaskakująco dobrze rozwiązany rozkład aplikacji na ekranie dotykowym. Tylna kanapa i bagażnik wzorcowy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Chyba nie da się zrobić nic lepszego. Nawiewy szerokie, niezależnie od ustawienia łopatek, nie dają irytującego efektu "wiatru dmuchającego w oczy". Temperatura w samochodzie rośnie po 2-3 minutach od uruchomienia samochodu. Klimatyzacja (sprawdzona póki co 2 x) równie sprawnie rozprawia się z wysoką temperaturą.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W tak dużym SUVie przestrzeni jest aż nadto. Mnóstwo przemyślanych schowków (prawdziwych, a nie takich w których nie mieści się telefon), w tym trzy w których można przechowywać telefon.
5,0
Wyciszenie
W dniu wczorajszym jadąc drogami krajowymi ( w sumie 150 km) wyłączyłem muzykę aby sprawdzić wyciszenie samochodu (opony jeszcze letnie, okna zamknięte). Cisza w samochodzie była niewiarygodna, również przy prędkościach ok. 130 km/h. Zastanawiałem się czy to system aktywnego wyciszania samochodu czy konstrukcja (pewnie jedno i drugie). Koniec końców przyjemność czerpana z ciszy spowodowała, że nie włączyłem systemu audio do powrotu do domu. KOMFORT to mało powiedziane.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie na poziomie 9,1 l/100 km jest pozytywnym zaskoczeniem. Cena samochodu dobrze skalkulowana, zwłaszcza jeśli porównamy wyposażenie wersji Vignale do konkurencji i to tej z Korei, Indii jak i z Niemiec. Koszt przeglądów również sensowne. Przeglądy co 15 tyś. km co jest wadą z punktu widzenia pieniędzy, ale zaletą z punktu widzenia dbania o samochód.
5,0
Stosunek jakość/cena
Moim zdaniem bezkonkurencyjna. Długo analizowałem rynek, ceny (również utratę wartości) i uznałem, że nie warto płacić tyle ile kosztują dwa EDGE aby jeździć podobnej wielkości konkurentem z Niemiec. I póki co uważam, że podjąłem dobrą decyzję.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
brak awarii
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak awarii

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 EcoBlue Bi-Turbo 238KM 175kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Edge II SUV Facelifting