Silnik
: Dobry mocny silnik, w miare oszczedny to atut tego auta. No i zawadowalem na niego raz tylko 1 tonę towaru i dal rade :))
3,0
Całokształt
Do roboty moze byc. NIC POZATYM.
RDZEWIEJE JAK ZADNE INNE moje poprzednie auto. To byl kolejny powod do pozbycia sie go.
Ogolnie auto nie drogie z dobrym silnikiem. Lecz trzeba sie nastawic na ciagle dokladanie do niego zwlaszcza na blacharza :)
Wrażenia
4,0
Silnik
To moj pieriwszy diesel, po przesiadce z benzynowej Mazdy. Jesli chodzi o silnik nie moge narzekac, poczatkowo na zimnym muł niesamowity, ale po rozgrzaniu chodzi super.
Tylko z paleniem rano przy ujemnej temperaturze zaczynaja sie duze problemy, niestety.
Nie bral mi oleju od wymiany doi wymiany ani grama. Tu duuzy +
4,0
Skrzynia biegów
Jezdzila nim moja kobieta i nie miala zadnych problemow ze zmiana biegow, wiec dalej komentowac nie musze :)
4,0
Układ jezdny
Trzyma sie drogi, w porownaniu do Mazdy 626 z lat 1992-96 lepiej sie zachowuje na zakretach, nie kolysze. Pozytywnie mnie zaskoczyl.
Komfort
2,0
Widoczność
Z widocznoscia u niego ciezko. Lecz to auto towarowe i do tylu praktycznie zero widocznosci. Przy parkowaniu w miescie, przy wyjazdach trzeba sie dobrze gimnastykowac zeby nie przywalic w cos/ kogos. Ja osobiscie przez lewy słupek przedniej szyby rozprułem Passata :/ Zasłonił mi widocznosc i stało sie.
3,0
Ergonomia
Moze byc, jak na takie auto do roboty, nie moge narzekac.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
TRAGEDIA. Diesle tak maja, ale ten jest wyjatkowo toporny. Zaczyna cokolwiek pchac cieple powietrze po przejechaniu minimum 15 km ! Koszmar, zwlaszcza przy duzych mrozach.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wystarczajaca. Ja mialem 2 osobowego, chociaz brakuje czasami miejsca zeby moz rozłożyć siedzenie i sie np. rozciągnąć na postoju czy przespac :)
2,0
Wyciszenie
Za plecami ma sie pake bez zadnego wyciszenia. Lecz mozna przy prekosci 100km/h jeszcze rozmawiac.
Pada deszcze, czujesz jakby padalo na ciebie, kazdy kamyk slychac , no wszystko co obija i odbija sie o karoserie. Z tym tu nieciekawie.
Gdyby nie ta paka za plecami bylo by calkiem dobrze.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W lecie na tracie fajnie pali., ponizej 6l. W zimie, na miescie juz łyka powyzej 6-7l.
4,0
Stosunek jakość/cena
Tanie w zakupie. Drogie w utrzymaniu, gdyz czesci sa drogie jak jasna cholera, głupi tumik koncowy kosztowal ok 160zl.
Posluzy do drobnego interesu wiernie.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Żarówki przednie wymiana 2 razy w roku, a wymienic zarowke w tym modelu przyprawialo mnie o palpitacje serca! Zeby ja wymienic zwlaszcza od strony kierowcy trzeba spedzic minimum godzine, gdyz trzeba wyjac filtr powietrza i ten tunel ssący od wiatraka :(( Koszmar.
Problemy z zamkami u drzwi, z tyłu zepsul sie całkowicie Wymiana na nowy okolo 150zl.
Zrobiłem na nim ok. 75tys km i nic powaznego sie nie stalo. Wymienilem jedynie amortyzatory tylne, akumulator i nic pozatym.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak wspomnialem zrobilem ok 75tys km i nawet klockow nie wymienialem.
Lecz czekala mnie wymiana m.in. SPRZĘGŁA, ŚWIEC, ROZRUSZNIKA, TARCZ HAMULCOWYCH, ROZRZĄDU, POPRAWKI BLACHARSKIE i to duuuzo RDZY
Dlatego go SPRZEDAŁEM w cholere :))
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 D 90KM 66kW
[l/100km]