Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Courier

modzek, 16 lat temu
Silnik 1.8 D 75KM 55kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 13 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Ford Courier 1.8 D 75KM 55kW 1991-2002 - Oceń swoje auto
3,62
5% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Poprostu dobrze trzyma sie drogi. No i jeszcze całkiem miły wygląd zewnętrzy i wewnętrzny.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Korodują tylnie nadkola. Jeżeli jeszcze są zdore to warto je zabezpieczyć fluidolem(naprawde pomaga)
Silnik : Zwiększone zużycie paliwa to raczej wina wtryskiwaczy a nie konkretnego modelu.
Inne
3,0
Całokształt
Jak go nie rozbiję to pewnie jeszcze długo będę go męczył. Za te pieniądze myślę, że przyzwoite auto tylko trzeba niestety o nie dbać i wiedzieć że jak się kupi auto z kręconym zegarem to coś zawsze sie popsuje.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik na wolnych obrotach pracuje paskudnie (nawet jest to mało powiedziane). Ja mam wersję z turbiną i moim zdaniem osiągi auta są niezłe. 75 koni w zupełności wystarcza do sprawnego przyspieszania lekkiego auta. Na wyższych obrotach ładnie pracuje turbina, prędkości na trasie typu 100 - 110 bez problemów, przy tych obrotach kultura pracy i rewelacyjna. Bardzo elastyczny na 5 biegu płynnie przyspiesza od 60 km/h. Mój max tym autem to 160 (to nie była podłoga tylko zwykłe wyprzedzanie).
4,0
Skrzynia biegów
Wszystkie wchodzą bardzo ładnie poza wstecznym. Tego lepiej nie używać, haczy i zgrzyta - troszkę pomaga mocne dopychanie lewarka do fotela kierowcy. Gdyby nie wsteczny było by rewelacyjnie.
4,0
Układ jezdny
Tu ford sie postarał. Auto pewnie trzyma sie drogi. Ja swoim przewożę głównie ładunki do 100 kg więc dla mnie zawieszenie jest mocne. Po 30 tys na naszych drogach dalej nic nie stuka a auto ma już 130 tys. Mnie tylko zastanawia czemu silnik ma żeliwny blok. Jest on bardzo ciężki i "dzięki" temu jakoś dziwnie rozłażą sie przednie koła, nie wspominając o tym ze zawsze wygląda jak by miał za mało powietrza na przodzie.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność jak na blaszaka jest dobra. Ciekawy pomysł z okienkiem w prawym boku.
5,0
Ergonomia
Ergonomia jest bardzo dobra. Wszystko na swoim miejscu.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mi tam jest w nim zimno nie mam żadnej przegrody i całe ciepło ucieka na pakę. Jak sobie zrobiłem przegrodę to super, ale bez tego to lodówka. Jadąc w 20 stopniowym mrozie było ciężko.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 181 cm i jest mi wygodnie.
3,0
Wyciszenie
W porównaniu di c15 jest super, ale jak ktoś jechał berlingo to już nie ma chęci podróżować courierem. Żeby było fajnie trzeba by wyciszyć pakę i podłogę. To co zaproponowała fabryka to lipa.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy jeździe 90 - 100 auto pali 5,5-6 litrów zarówno w zimę jak i w lato. Zaznaczam ze zrobiłem nim 30 tys km i nigdy nie miałem większego spalania jak 6,5 l. Osoby którym coureiery palą 8 czy 9 mają przeważnie uszkodzone wtryskiwacze, zajechany silnik lub źle ustawioną pompę wtryskową.
3,0
Stosunek jakość/cena
Dałem na niego 10 tys (miał wtedy 5 lat), nie wiem ile jest teraz wart bo nie planują go sprzedać. Nie dlatego że jest dobry (jest przeciętny), ale to co sie miało zepsuć naprawiłem i wiem, że mnie nie zawiedzie. Pewnie, że za 30 tys można mieć lepsze auto, ale couriery są tanie więc nie oczekujmy od nich że będą niezawodne i najlepsze w swojej lasie.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez cały okres eksploatacji zepsuła się tylna klamka (rozkruszyły sie odlewane elementy w środku) . Zamienników brak, szroty się ze mnie śmiały wynik taki, że trzeba było zapłacić około 200 zł za nową z service. Poza tym z drobiazgów zupełnie nic. A te klamki to przypadłość courierów co widać na ulicy (sporo osób jeździ z drutami i tego typu patentami zamiast klamek). Jeżeli kupimy couriera (każdego forda) i ma jeszcze sprawne zamki to radzę je przesmarować wd-40 lub olejem do agregatów chłodniczych.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wymieniłem końcówki wtrysków i wszystkie świece. Prawdę mówiąc to sam nie wiem czy miało to sens. Jak sprawdzaliśmy wtryski to stare ciekły - teraz mniej pali, ale kultura pracy na wolnych obrotach jak był paskudna tak jest. Nigdy mnie nie zawiódł, zawsze wracałem do domu a czasami trasy miały ponad 1500 km bez wysiadania. Ogólnie jestem pewien tego auta.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.8 D 75KM 55kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Courier