Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Cougar

Dren311, 15 lat temu
Silnik 2.5 i V6 24V 170KM 125kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 160 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Ford Cougar 2.5 i V6 24V 170KM 125kW 1998-2002 - Oceń swoje auto
4,46
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Brzmienie!
4,0
Całokształt
Bardzo fajne auto, o nie banalnym wyglądzie, które z powodzeniem mogłoby być produkowane do dziś. Zdecydowanie wart swojej ceny - auta można kupić już za 13 tys, i dostaje się wygodny, dobrze wyposażony wehikuł. Niestety pali troszkę za dużo, jak na swoje osiągi, a osiągi ma trochę za małe jak na swój wygląd.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik elastyczny, o dużym zakresie obrotów, choć jak na to auto mógłby być mocniejszy (mimo to, moc z litra nie odbiega od dziewięcioletnich standardów). Kultura pracy rewelacyjna - na niskich obrotach silnik niemal niesłyszalny, na wysokich, słychać wyraźny, ale nie głośny, przyjemny gang.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia jest precyzyjna, biegi wchodzą lekko, choć kilka razy zdarzyło się, że zbyt słabo wrzucony bieg wyskoczył. No i bardzo przydało by się szóste przełożenie.
4,0
Układ jezdny
Samochód bardzo dobrze trzyma się drogi, nie przechyla się na zakrętach zanadto, a przy tym nie jest zbyt twardy. Na wyboistych drogach słychać pracę zawieszenia.
Komfort
3,0
Widoczność
W aucie siedzi się nisko, więc rewelacyjnie być nie może, mimo to widoczność do przodu niezła, za to do tyło jest źle - widać co prawda co się dzieje za tylną szybą, ale widoczność sięga do około metra przed tylnym zderzakiem.
5,0
Ergonomia
Absolutnie wszystko jest na swoim miejscu i pod ręką, nie ma tu żadnych udziwnień. kształt poszczególnych przełączników i ich wielkość ułatwia ich wymacanie podczas prowadzenia.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Samochód nagrzewa się i schładza bardzo szybko, maksymalne obroty wentylatora są imponujące. Do tego wszystko działa automatycznie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Po tym aucie nie ma co oczekiwać cudów - ładny wygląd kosztuje. Kierowca i pasażer przedniego siedzenia mają mnóstwo przestrzeni, ale z tyłu brak miejsca dla wysokich osób, ze względu na niską linię dachu.
5,0
Wyciszenie
Jest cicho, o ile nie ustawi się maksymalnych obrotów wentylatora klimatyzacji.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Fakt, mało nie pali, ale należy pamiętać że jest to spory silnik. W przeliczeniu na 1litr paliwa zużywa go mniej więcej tyle co dowolne auto z tego okresu np. golf 4.
5,0
Stosunek jakość/cena
Co to dużo mówić, są tanie. Nawet zbyt tanie, jak na swoje spalanie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zero usterek - no, może poza przepalonymi żarówkami.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Samochodem jeżdżę ledwie rok, więc nie wiele mogę napisać, ale pomimo 160 tys kilometrów, auto jest w 100% jak nowe. Z tego co pamiętam poprzedni właściciel wymieniał pasek alternatora i łożysko przedniego koła.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.5 i V6 24V 170KM 125kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford Cougar 2.5 i V6 24V 170KM 125kW
Średni koszt przejechania 100 km
26,00 zł
10,3
l/100km
13,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Cougar