Jeżeli ktoś chce mieć rasowo wyglądające auto, zbudowane z wysokiej jakości materiałów i nie boi się spalania między 7,2 l/100km a 12 l/100km, to auto w sam raz, zwłaszcza, że nie wiele jeździ ich po polskich drogach.
Wrażenia
4,0
Silnik
Chodzi bardzo przyjemnie, bezawaryjnie, przy czym boli dziura w przyspieszeniu na 3 i 4 biegu między 2,5 tys. obr. a 3,1 tys. obr. Natomiast przy wyższych obrotach idzie ja burza, świetnie się wyprzedza.
5,0
Skrzynia biegów
Bez problemów, biegi są dobrze wyważone 1 i 2 bieg nie są drastycznie krótkie a na 5 biegu jest baaaardzo duży zapas mocy.
5,0
Układ jezdny
Drogi trzyma się jak przyklejony, w zakrętach przyczepność niesamowita, szeroki rozstaw kół daje poczucie stabilności i bezpieczeństwa.
Komfort
4,0
Widoczność
Kąt nachylenia tylnej szyby, oraz wysoko podniesiony kufer zdecydowanie ograniczają widoczność, niezbędne staje się zamontowanie systemu kontroli odległości przy parkowaniu.
5,0
Ergonomia
Wszystko w zasięgu ręki, sterowanie komputerem pokładowym, Klimatronic, włączniki systemów bezpieczeństwa na kokpicie, radio są umieszczone bardzo intuicyjnie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ze względu na ilość wylotów nawiewu, podgrzewanie zarówno szyby tylnej jak i czołowej sprawia, że Cougar wybija się ponad przeciętną.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Biorąc pod uwagę, że samochód ten przeznaczony jest raczej dla 2 osób oceniam na 5, bo gdyby rozpatrywać go pod kątem auta rodzinnego - 4 osobowego, to raczej tylne fotele (dwa kubełki, a nie kanapa) i wysokość dachu nad nimi pozbawia go jakichkolwiek możliwości wygodnej jazdy dla pasażerów \"w drugim rzędzie\".
4,0
Wyciszenie
Niestety okna bez ramek sprawiają, że jest nieco głośno, choć po przesiadce z poprzedniego auta na początku uważałem, że jest idealnie cicho.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części nie są drogie, sporo pasuje od Mondeo mk2, stąd duża ilość zamienników, ale w związku z innowacyjnymi jak na tamte czasy niektórymi rozwiązaniami trafiają się i droższe elementy. Spalanie w górnej granicy przyzwoitości, ale jak ktoś wybiera silnik 2.0 to wie na co się pisze.
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupiony w 2011 roku za 8,5 tys. zł z przebiegiem 149500 km, czy w powiązaniu z powyższymi ocenami coś jeszcze należy dodawać?
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Niezawodny w każdej dziedzinie, wysoka jakość materiałów, kwestia dbałości, jak się nie szanuje to nie będzie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie zdarzyła mi się żadna, należy przestrzegać terminów wymian płynów i podzespołów jak na przykład pasek rozrządu, ale to jak w każdym aucie, nie szanujesz - nie jedziesz.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V 131KM 96kW
[l/100km]