Szukaj

Ocena kierowcy - Ford C-MAX II Minivan

obywatel, 10 lat temu
Silnik 1.6 TDCi 115KM 85kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 84 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Ford C-MAX II Minivan 1.6 TDCi 115KM 85kW 2010-2015 - Oceń swoje auto
4,69
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Świetny w zakrętach, ale motorek też niczego sobie
5,0
Całokształt
Kupiłem pojazd z przebiegiem 80,000 km w wersji Titanium (klimatronik, nawigacja, tempomat itp.) Autko sprawdza się na co dzień i w trasę-fajny silnik, dużo miejsca, spory bagażnik. Taki focus tylko że wyższy i bardziej pakowny. Mimo że jest to minivan wygląda normalnie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Spala malutko (5 l/100 km) przy spokojnej jeździe w cyklu mieszanym. Ładnie ciągnie od 2 tys. obr/min , a przy 3 tys. wciska w fotel. Na zimno trochę zawory klekoczą, ale tylko odrobinę, a po rozgrzaniu problem znika. Moc 115 km wystarcza zupełnie - ma dość siły aby zakręcić kołami na suchym asfalcie, ale powyżej 150 km/h silnik traci wigor do przyspieszania. Odchodzi lżej od poprzednika.
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą delikatnie, bez oporu. Aczkolwiek jedynka mogłaby być ciut dłuższa.
5,0
Układ jezdny
Nie buja w zakrętach na pusto i pod obciążeniem-brawo dla panów konstruktorów.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu i na boki ok. Do tyłu prawie nic nie widać (słabe światła cofania, przyciemniane szyby)-bez czujników i kamery było by ciężko (w poprzednim było lepiej).
5,0
Ergonomia
Nieźle-wszystko pod ręką, ale menu mogło by być prostsze. Dużo elementów przejęte z poprzednika. Nic nie trzeszczy, nie piszczy. W poprzednim wszystko trzeszczało.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Chłodzi jak szalony, grzeje po 2-3 minutach(poprzedni po 15 min). Szyby rozmraża po 5 minutach(sam nawiew), a po 2 z wł.ogrzewaniem przedniej szyby (super patent). Ogrzewanie przy tak szybkim czasie gwarantuje fabryczna nagrzewnica elektryczna. Ford montuje je od 2010 r we wszystkich dieslach bez dopłaty.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Masa miejsca. Jeśli odsunę fotel pod siebie (184 wzrost) z tyłu jest dużo miejsca na kolana. Dzieci zachwalają wysokie położenie tylniej kanapy (widzą przednią szybę ponad zagłówkami).
4,0
Wyciszenie
Można rozmawiać szeptem, lecz powyżej 150 km/h jest głośno (ale kto tyle jeździ po Polsce:-) )
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnio 5 litrów na 100 km przy normalnej spokojnej jeździe-mieszkam na wsi i dojeżdżam do pracy krajówką do innej wsi. W mieście spala około 5,6 l/100. W trasie za Boga nie zejdzie poniżej 4,9l/100 km.
5,0
Stosunek jakość/cena
Dałem za niego 54,000 PLN-wart swej ceny co do grosza
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przy ruszaniu sprzęgło gwiżdże-jutro jadę z tym do mechanika.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Za wcześnie.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 TDCi 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Ford C-MAX II

Liczba wpisów: 21

Ford C-MAX II – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Ford C-MAX II Minivan