Szukaj

Ocena kierowcy - Ford C-MAX II Minivan

kor, 13 lat temu
Silnik 1.6 TDCi 115KM 85kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 6 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Ford C-MAX II Minivan 1.6 TDCi 115KM 85kW 2010-2015 - Oceń swoje auto
4,69
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Doskonale trzyma się drogi, choć trochę za bardzo przenosi nierówności, tyle, że bardziej to słychać jak czuć, ale takie są polskie realia drogowe. Ładnie się prezentuje, biały, halogeny, alufelgi i dodatki aluminiowe. Następny mógłbybyć B-max, ale benzyna 150 KM.
5,0
Całokształt
Samochód spełnia wymagania rodziny 2+1, a ponadto daje dużo radości przy prowadzeniu. Silnik mógłby być trochę mocniejszy, ale wtedy niewątpliwie trzeba by za to zapłacić na stacji paliw. Bardzo nam się podobał przy zakupie i nadal tak jest. Najładniejszy z miniwanów, ze sportową stylizacją. Doskonale wygląda w kolorze białym. Mało ich jeździ, co też jest zdecydowanym plusem.
Wrażenia
5,0
Silnik
W zasadzie bez uwag, z tym że czasami przenoszone jest drżenie od pracy silnika na kierownicę, z tym że dotyczy to pracy zimnego silnika oraz sytuacji gdy samochód stoi nierówno. Drżenie wyłącznie na postoju, nigdy w czasie jazdy. Samochód dobrze przyspiesza, ale jak to disel wymaga szybkiego manewrowania biegami.
4,0
Skrzynia biegów
Czasami zdarza się, że nie można wysprzęglić wstecznego, ale to chyba moja wina, za mało wciskam sprzęgło.
5,0
Układ jezdny
Trzyma się jdrogi jak przylepiony, dobrze umieszczony środek ciężkości, relatywnie niskie zawieszenie. żadnych problemów przy szybkim pokonywaniu zakrętów.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu bez uwag, trochę gorzej z tyłu, widzę konieczność montażu czujników.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu.Bardzo dużo schowków.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja bez uwag, co do ogrzewania jeszcze niespecjalnie używane, nie lubię ciepła w samochodzie, więc utrzymuję 18,5 stopnia i jest jak chcę. Zobaczymy co będzie w zimie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Żadnych uwag, zarówno z przodu jak z tyłu dosyć miejsca. Doskonale zajmuje się miejsce, szeroko otwierane drzwi, wysokość siedzeń optymalna, równa podłoga z tyłu.
4,0
Wyciszenie
Zazwyczaj dmuchawy są głośniejsze niż silnik, ale czasami, gdy samochód jest zimny lub stoi nierówno słychać silnik,a czasami czuć też drżenie. Przy dużych szybkościach (>150) słyszalny szum powietrza.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mogłoby być lepiej. Przy jeździe miejskiej, dość agresywnej, bierze ponad 8 l/100 km. Na trasie, przy ekonomicznej, ale nie ekologicznej jeździe, około 5,5 l/100 km, na autostradzie przy 100-120 km/h około 4,5 l/100 km.
5,0
Stosunek jakość/cena
Wersja Titanium, z dodatkami ( pakiety Winter, Titanium Techno, koło zapasowe, alarm obwodowy, kluczyk elektroniczny) cennikowo 96.150, kupiony z 15% rabatem.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Raz jakieś informacje w komputerze o awarii, żadnych objawów zewnętrznych, ale po resecie wszystko wróciło do normy.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Gdyby się pojawiły przy tak krótkim użytkowaniu całkowicie dyskwalifikowałyby pojazd i producenta. Ponieważ ich nie ma, bo nie powinno być, jest bardzo dobrze.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 TDCi 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Ford C-MAX II

Liczba wpisów: 21

Ford C-MAX II – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Ford C-MAX II Minivan