Szukaj

Ocena kierowcy - Ford C-MAX II Minivan

Mirek, 10 lat temu
Silnik 1.6 EcoBoost 150KM 110kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 2 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Ford C-MAX II Minivan 1.6 EcoBoost 150KM 110kW 2010-2015 - Oceń swoje auto
4,62
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Fantastyczne prowadzenie auta
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : dziwna sprawa, ale w tym aucie strasznie słychać chlupanie paliwa w zbiorniku! W moim poprzednim staruszku Focusie I NIC nie było słychać.
Inne : Fatalnie działający system spryskiwania tylnej szyby. Po przemyciu szyby, płyn wylewa się ze sprzyskiwacza jeszcze dwa dni... porażka
5,0
Całokształt
Auto zakupiłem całkiem niezamierzenie, chciałem inny samochód (Skoda Octavia) ponieważ miałem zamiar odpisać pełny VAT. Skończyło się jednak na tym, że Ford miał w niezwykle atrakcyjnej cenie Forda C-Maxa z zeszłego roku i się szybko na niego zdecydowałem. I zrobiłem w tym wszystkim najlepszą rzecz z możliwych. Nie żałuję ani złotówki, auto jest fantastyczne, kropka. Za te pieniądze nie tylko nie mam prawa narzekać, ale w kategoriach absolutnych jest naprawdę wszystko OK.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik jest idealnie zgrany z samochodem. Jest wspaniale elastyczny, cichy (TAK! Jak się wysiądzie z ropniaka to można nie usłyszeć, że silnik pracuje...) i wystarczająco dynamiczny. Ale uwaga.. nie jest to silnik o zacięciu choćby trochę sportowym, w żadnym wypadku. Owszem, świetnie przyspiesza i robi to wyjątkowo "gładko", ale ewidentnie czuć, że nie lubi wchodzić w obroty... Lubi obroty niskie i bardzo niskie. Nie wiem czy to natura samego silnika czy jego oprogramowania, ale on naprawdę nie zachęca do "rajdowania", nie ma "responsywności". Zuzycie paliwa jest przeciętne, w mieście pali za dużo.
5,0
Skrzynia biegów
Genialna skrzynia. Przełączanie biegów to czysta przyjemność. Idealnie zestopniowana.
5,0
Układ jezdny
Focus w pełnej krasie. Nie czuć wysokiego środka ciężkości, auto prowadzi się doskonale. Kropka
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo wysoki komfort. Masę miejsca w środku. Auto jest bardzo ciche nawet przy dużych prędkościach. Jazda na dalekie trasy naprawdę nie męczy. Świetne fotele, z tyłu także
3,0
Ergonomia
Ogólnie jest dobrze, tylko trochę za dużo przycisków na desce (także tych, których używa się raz w roku...) Za mały wyświetlacz centralny. Obsługa głosowa to ogólnie porażka, cały system "informatyczny" działa moim zdaniem zbyt wolno, szczególnie jak się jeździ po mieście trzeba ciągle patrzeć co się robi. Źle umieszczony panel klimatyzacji z za małymi przyciskami.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko w jak najlepszym porządku.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jedna z najlepszych rzeczy w tym aucie. Masę miejsca, wysoka pozycja za kierownicą. Bagaznik ustawny i duzy, ale system rozkładania foteli w takiej np. Toyocie Verso jest po prostu o niebo lepszy.
5,0
Wyciszenie
Auto bardzo ciche. Można podróżować np. do Chorwacji bez zmęczenia. Bardzo ważna rzecz w aucie.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie nie mogę za dużo powiedzieć, bo auto nowe. Zużycie paliwa nie wygląda za dobrze. W mieście zużycie paliwa nie zejdzie poniżej 10.5L nawet przy emeryckiej do bólu jazdy. Poza miastem jest już OK.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto kupiłem za naprawdę wyjątkowo pieniądze, więc oceniam tę kategorię na super.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto nowe
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Auto nowe

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 EcoBoost 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Ford C-MAX II

Liczba wpisów: 21

Ford C-MAX II – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Ford C-MAX II Minivan