Szukaj

Ocena kierowcy - Ford C-MAX II Minivan

Dominik, 12 lat temu
Silnik 1.6 EcoBoost 150KM 110kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 5 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Ford C-MAX II Minivan 1.6 EcoBoost 150KM 110kW 2010-2015 - Oceń swoje auto
4,31
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Silnik i napęd. Dynamika, duży komfort i cisza. Spokojniej jakoś się podróżuje. Spokojną, średnio dynamiczna jazdę bez bycia zawalidrogą wynagradza stosunkowo niskim spalaniem.
5,0
Całokształt
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik oceniam pozytywnie. Super elastyczność, przyśpieszenie, jeszcze łatwiej dostępny moment obrotowy. Dynamika silnika zadowalająca, a ja lubię ostrzej przyśpieszyć, nie powoduję korków, lubię wystrzelić ze świateł do przodu. Mam porównanie do TSI VW w mniejszej pojemności, ale auta były w podobnej cenie uwzględniając upusty (FORD o 4000 zł droższy, ale większy samochód i bagażnik!)
5,0
Skrzynia biegów
Jest ok, kiedyś miałem Focus-a i wsteczny źle wchodził, teraz nie ma tej dolegliwości.
5,0
Układ jezdny
Uważam, że jest super. Trzyma się drogi lepiej. Komfort, ale resorowanie sprężyste. Super przekaz z tego co się dzieje na drodze. Oceniam jak na klasę i cenę auta. Jest naprawdę dobrze. Prawdę mówiąc, nie wiem za co chwalą skodę, skaczącą na wybojach... Jedyny minus to promień skrętu ok. 12 metrów, jak na autko 4,4 metra długości do sporo.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu okay. Do tyłu nieco gorzej. Teraz większość modeli tak ma, to \"koszt\" stylistyki
4,0
Ergonomia
Jest po prostu dobrze, futurystycznie, ale łatwo sobie radzę. Raczej styl dla młodszego kierowcy. Kierownica zasługuje na uznanie, świetnie leży, daje pewność, wielofunkcyjna obsługa. Mam obsługę bluetooth telefonu, jakość rozmów bardzo dobra, szybko się łączy z telefonem, wyświetla spis telefonów z książki. Odczyt plików mp3 z pendrive-a także super.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
.. jeżdżę autem od listopada 2012. Silnik szybko się nagrzewa, ale muszę to zgłosić, ponieważ samo ogrzewanie trochę za słabo grzeje.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca. Bagażnik pojemny. Schowki także.
4,0
Wyciszenie
Porównując do poprzedniego auta Skody Yeti, jest znacznie ciszej, szczególnie przy wyższych prędkościach ponad 140 km/h.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeżdżę częste odcinki na zimnym silniku, po 2 -3 km, także wtedy spalanie w mieście ok. 10-11 litrów. (bliżej 10,3 litra) Dodając do takich krótkich tras przejazdy na trasie Chorzów- Katowice, w aglomeracji śląskiej teraz po dotarciu średnio z baku wychodzi ok. 8- 8,5 litra na 100km. Na trasie w niedzielę Wronki- Leszno, przy małym ruchu, 2 osoby, wyszło spalanie 6,4 litra rzeczywiste. Tyle samo pali mi Skoda Yeti, a silnik jednak głośniejszy, auto słabsze, zdecydowanie FORD ma znacznie lepszą dynamikę.
4,0
Stosunek jakość/cena
... wg cennika drogo, ale w praktyce zważając na wynegocjowany rabat jest dobrze. Mam porównanie do ceny Skody yeti zakupionej w 2009r. w podobnym standardzie wyposażenia.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie mogę się wypowiadać, auto praktycznie nowe. Zaznaczam dobrze.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
jak wyżej

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 EcoBoost 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford C-MAX II Minivan 1.6 EcoBoost 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
51,00 zł
8,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford C-MAX II Minivan