Szukaj

Ocena kierowcy - Ford C-MAX II Minivan Facelifting

Daniel, 6 lat temu
Silnik 1.5 EcoBoost 150KM 110kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 8 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Ford C-MAX II Minivan Facelifting 1.5 EcoBoost 150KM 110kW 2015-2019 - Oceń swoje auto
4,54
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Chyba najlepszy silniczek z doładowaniem
Inne : wyciszenie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : słaby lakier ale to w drodze pseudo dbanie o środowisko.Wszyscy producenci mają z tym problem.
4,0
Całokształt
Ogólnie zakup oceniam jako dobry wybór. Oczywiście Cmax ma swoje dobre i gorsze strony, na szczęście tych lepszych jest więcej. Przy zakupie ogromnie rozczarowała mnie polityka Forda, super reklama że możesz skonfigurować auto jak chcesz a w rzeczywistości bardzo duże ograniczenia. Zmiana konfiguracji katalogu jak już samochód był zamówiony na niekorzyść kupującego tym samym przesunięcie terminu dostawy. Dramat ze strony Forda brak poszanowania klienta.
Wrażenia
5,0
Silnik
1,5 litra, 150km, 250Nm dla mnie do sprawnego poruszania się w zupełności wystarczą. Silnik sprawnie przyspiesza, nie jestem zawalidrogą a jak trzeba wyprzedzić to jest czym nawet bez zbędnej redukcji biegów. Każdy chciałby więcej ale są granice dla małych silników. Dziwne tylko że w Fokusie da się wyciągnąć 180km a Cmax nie. Za sprawą dobrze wyciszonego wnętrza prawie go nie słychać, a jak przyspiesza to jest przyjemny pomruk.
4,0
Skrzynia biegów
Generalnie nie ma do czego się doczepić. Jeden minus - muszę pilnować się przy przełączaniu z biegu wstecznego na jedynkę bo lubi wbić ponownie bieg wsteczny. Zdarzyło się to kilkukrotnie i na pewno zgłoszę to na pierwszym przeglądzie
5,0
Układ jezdny
Jak to w Fordzie bardzo dobrze. Duża frajda przy szybkich ciasnych zakrętach. Mam takie dwa po drodze do pracy ( jeden w lewo i zaraz drugi w prawo ) radość jak się go pokonuje.
Komfort
4,0
Widoczność
Drugi mój samochód w którym siedzi się wyżej - nie kupię innego. Słupki przednie ani tylne nie przeszkadzają w widoczności, duże szyby. Szkoda że lusterko nie obniża się po prawej stronie przy cofaniu, drogie to nie jest a na pewno pomogło by przy krawężnikach. Bardzo pomagają czujniki przednie i tylnie - super sprawa. Kontrola wyjazdu tyłem - super. Jedynie czego już nie zamówiłbym to kamerki cofania. Moim zadaniem jest tak umieszczona że od jesieni do wiosny nie będzie używana bo nic nie widać tak szybko się brudzi ( konkurencja ma tak samo - oprócz VW tam jest chowana )
4,0
Ergonomia
Jedyną z rzeczy do której nie mogę się przyzwyczaić to umieszczenie przycisków obsługi radia po prawej stronie kierownicy. Dla mnie nie to niekomfortowe. Nawet Fiesta na po lewej stronie i jest bardzo dobrze. Podłokietnik na odpowiedniej wysokości i przesuwany. Tutaj opisze bagażnik. Pojemność i dostęp Ok. Co mnie denerwuję jak tylko do niego patrze to źle zaprojektowany fragment gdzie kończy się bagażnik a zaczynają siedziska - dziura, szpara pozostawiona samej sobie. Na początku wpadały tam wszystkie drobne rzeczy i stukały o stelaż siedzeń. Trzeba tam było wsadzić koc, apteczkę i gaśnicę aby to jakoś zagospodarować i tak wygląda to nieciekawie ( u konkurencji się dało )
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzeje i wentyluje poprawnie. Im większy bieg wentylatora tym robi się bardziej nieprzyjemnie. Prawie nigdy nie używam AUTO bo jest głośno. Ustawiam wentylator na 3/4 kreski i jest cicho a nie tracę na wydajności. Mam ogrzewaną szybę przednią - polecam rewelacyjna sprawa, warto dopłacić.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Skupię się tylko na kierowcy. Ze względu na podniesione nadwozie wsiada i wysiadanie jest rewelacyjne. Miejsca za kierownica nie brakuje, znalezienie wygodniej pozycji nie sprawiło problemów ( 185cm , 100kg ). Fotel kierowcy do wymiany, podstawowa regulacja nie wystarczy dla mnie. Brakuje mi lepszego trzymania na boki ( wiem to nie auto sportowe tylko rodzinne ale...), trochę za krótkie siedzenie bez możliwości podniesienie przodu co by trochę uratowało sytuację. NAJGORSZE -nie można już zamówić lepszych siedzisk bo wycofali taką opcje z konfiguratora ( a ja chce dopłacić za lepszy komfort - tylko skóra a to nie dla mnie w samochodzie )
5,0
Wyciszenie
Bardzo dobrze - jeden z głównych powodów zakupu tego samochodu
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochód nowy, 7 lat gwarancji ( jak robisz przeglądy w Fordzie oczywiście), Cena przyszłych przeglądów podobna jak u konkurencji. Co do spalania dla mnie jest Ok, spodziewałem się takiego wyniku, jest to dla mnie akceptowalne. Trasy to głownie dojazd do pracy, 75% teren podmiejskie, reszta miasto, jak na razie rzadko długie trasy.
5,0
Stosunek jakość/cena
Akceptowalna cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jedynie ten niepewnie wbijający się bieg przy przejściu ze wstecznego na jedynkę. Zgłoszę przy przeglądzie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak jak na razie - oby tak dalej

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 EcoBoost 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Ford C-MAX II

Liczba wpisów: 21

Ford C-MAX II – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Ford C-MAX II Minivan Facelifting