Inne
: Wyposarzenie wnętrza: zestaw głośnomówiący, wygodne radio, schowek na okulary, lusterko do podglądu dziecka...drobiazgi ale jakże ułatwiajace życie.
5,0
Całokształt
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik dobrze wyciszony porównując do focusa(rocznik 2010). C-max jest trochę cięższy od focusa ale z tego samego silnika wycisnęli 125KM zamiast 100 w focusie co daje komfort jazdy ( pod warunkiem, że nie masz ambicji być wszędzie pierwszy - ale to nie auto do wyścigów.
4,0
Skrzynia biegów
Jak na razie nie mam zastrzeżeń
5,0
Układ jezdny
Rewelacyjnie trzyma się drogi
Komfort
4,0
Widoczność
Czasami muszę się wychylić żeby spojrzeć co jest za i-szym słupkiem
4,0
Ergonomia
Potrzebowałem około 2 tygodni aby pozbyć sie nawyków z focusa 2 i przywyknąc do C-maxa - zwłaszcza obsługa radia została zupełnie zmieniona. Mam wersję trend, rewelacyjnie sprawdza mi się wbudowany zestaw głośnomówiący do telefonu. reszta bezzarzutu
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mam wrażenie że nawiew na przednią szybe sprawdza się gorzej niż w focusie 2. Muszę nieco dłużej czekać na odparowanie szyby, ale może to przez większą kubaturę pojazdu?
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wreszcie nie muszę się przesuwać z fotelem do przodu gdy chcę żonę z dzieckiem wypuścić z 2 rzędu.
5,0
Wyciszenie
Już przy silniku wspomniałem ze jest bardzo dobrze.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Myślę, ze jak na tej wielkosci pojazd benzynowy to nie mam powodów no narzekań
4,0
Stosunek jakość/cena
daję czwórkę ale tylko dlatego, że zawsze chciałoby się trochę taniej.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W ciągu pierwszego tygodnia eksploatacji znalazłem trochę czarnych wiórków między deską rozdzielczą a przednią szybą - prawdopodobnie resztki szczeliwa szyby lub kanałów wentylacyjnych. więcej się nie pojawiły.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak usterek
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 Duratec 125KM 92kW
[l/100km]