Szukaj

Ocena kierowcy - Ford C-MAX I

sohff, 11 lat temu
Silnik 2.0 TDCi 140KM 103kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 180 tys. km
Ford C-MAX I 2.0 TDCi 140KM 103kW 2003-2010 - Oceń swoje auto
3,77
9% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Silnik 2.0 TDCi to największy plus tego samochodu. Jeździłem też C-Maxem z silnikiem 1,6 zarówno benzyna i diesel ale żaden z nich nie dorównywał dynamiką silnikowi 2.0 TDCi
3,0
Całokształt
Być może trafiłem się egzemplarz ponad przeciętnie usterkowy ale ogólnie samochód oceniam na plus.
Wrażenia
5,0
Silnik
Zdecydowanie najlepszy element tego samochodu. W połączeniu z dobrze zestopniowywaną 6-cio biegową skrzynią biegów samochód przyspiesza bardzo dynamicznie w każdym zakresie obrotów. Nie ma obaw że zabraknie mocy gdy chcemy wyprzedzić inny samochód
4,0
Skrzynia biegów
Ogólnie skrzynia bardzo dobrze daje sobie radę. Niestety przy 160 tys km moja skrzynia dosłownie się rozpadła. Koszt wymiany skrzyni to około 5 tyś zł (oczywiście skrzynia używana) W serwisie zaproponowali wymianę za 12 tyś.
4,0
Układ jezdny
Trzeba pamiętać że C-max jest samochodem dosyć wysokim więc jest podatny na silniejsze podmuchy wiatru. Poza tym reszta na prawdę dobrze.
Komfort
4,0
Widoczność
Minus to dość duży martwy punkt. Przy zmianie pasa trzeba bardzo uważać żeby nie okazało się jednak z boku coś jedzie.
5,0
Ergonomia
Nie ma się do czego doczepić. Wszystko jest w zasięgu kierowcy. Samochód nadaje się na dłuższe trasy. Wyjazd na wakacje i przejechane 3tyś km z dzieckiem nie sprawiło nikomu żądnej przykrości.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zimą grzeje, latem chłodzi, czyli wszystko tak jak powinno być. Przestrzeń wewnątrz nie jest zbyt duża więc nie ma problemu z utrzymaniem odpowiedniej temperatury.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jestem osoba dość sporą, więc nie przepadam za małymi samochodami. Dlatego właśnie zdecydowałem się kupić samochód troszkę większy w którym będę się czuł wygodnie i bezpiecznie i muszę powiedzieć że jestem zadowolony.
3,0
Wyciszenie
Nie ma tragedii, ale mogło by być ciszej. Spore gabaryty i silnik diesel pod maską przy dłuższej trasie stają się dość uciążliwe.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na silnik o pojemności 2l i mocy 140KM spalanie jest bardzo dobre. Szczególnie dobrze samochód wypada przy długich trasach. Mnie udało się zejść do 5,7l.
3,0
Stosunek jakość/cena
Gdyby nie częste usterki na pewno dalej jeździłbym nim w dalszym ciągu.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zamek w przedniej klapie, silniczek regulacji świateł, często przepalające się żarówki z przodu, klocki tarcze, amortyzatory. Trochę tego było.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Niestety przy przebiegu 160 tyś km musiałem wymienić skrzynię biegów ponieważ stara po prostu się rozpadła. Do tego wymiana zaworu EGR i kila mniejszych usterek. W przeciągu niecałych dwóch lat wydałem na naprawy dość spora sumkę.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDCi 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Ford C-MAX I

Liczba wpisów: 31

Ford C-MAX I – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Ford C-MAX I