Wystarczy dbać o auto i nie zaniedbywać ewentualnych sygnałów jakie auto może do nas wysyłać, a będzie jeździło doskonale i przez wiele lat. Mój model z 2003 roku, czyli pierwszy model jaki się ukazał na rynku do dzisiaj jeździ doskonale i bez usterek. Nie chcę zapeszać, ale problemów ZERO!
Wrażenia
5,0
Silnik
Pięknie się jeździ w mieście i nie trzeba często zmieniać biegów. Na 5 biegu można jechać 40 km/h jak i 160 km/h. W końcu to dobry diesel od PSA Auto (Peugeot, Citroen) i za to im chwała, że podpiali umowę.
5,0
Skrzynia biegów
Przy spokojnej jeździe działa doskonale. W końcu to nie jest auto sportowe do machania drążkiem.
5,0
Układ jezdny
Moja wersja to Ford Focus C MAX z 2003 roku, niestety na liście nie ma tego modelu, admnistrator serwisu się nie spisał. Natomiast mój model dodatkowo posiada Sport Pack, czyli sportowe zawieszenie prosto od Forda z 17" felgami i inaczej ustawioną geometrią kół. Pięknie się jeździ takim autkiem. Natomiast opony z tyłu się nierówno zużywają i zalecam przekłądanie ich co 15000km z prawego koła na lewe, przy takim zawieszeniu to nawet wskazane w przeciwnym razie będą bardziej zużyte od wewnętrznej strony.
Komfort
4,0
Widoczność
Troszkę małe okienko z tłu, ale po zastosowaniu soczewki na okno tyle, widzę praktycznie wszystko co mam przy zderzaku. Niestety nie zakupiłem czujników parkowania...
4,0
Ergonomia
Troszkę mi nie odpowiada prób w bagazniku... Nie ułatwia to łądowania...
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima działa doskonale od 2003 roku, tylko raz ją musiałem naładować w 2009 roku. To wszystko, działa doskonale i bezawaryjnie. Podstawa, to dbanie o całść, filtry itp i oczywiście umiejętne i rozsądne używanie. Niestety większość Polaków źle używa klimy i potem mają jakieś smrody w aucie...
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo wygodne auto. Dodatkowo w mojej wersji osoby z tłu mają stoliczki lotnicze. Poprzez schowanie środkowego siedziska do barażnika, auto staje się 4 osobowe, a oaoby w tyłu mają super komfort.
4,0
Wyciszenie
Auto zanim je wyciszyłem przeze mnie było dobrze wyciszone. Dzisiaj jednak mogę powiedzieć, że po moim dodatkowym wyciszeniu, auto to jest zupełnie innej klasy.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy spokojnej jeździe opłaca się kupować nawet rope za 4 zł... Jak jażde auto, przy spokojnej jeździe pali mało, przy wariackiej jeździe portafi ściągnąć nawet 13 l/100km... Prędkość jaką uzyskałem maksymalną to (zdjęcie z fotoradoaru) 212km/h.
3,0
Stosunek jakość/cena
Cóż, Auto kupiłem w salonie Forda we Włoszech, jak w Polsce jeszcze nie było dostępne. 22.000,00 Euro za Forda Focua C-Maxa, z
Klimą, sporowym zawieszeniem Sport Pack 17", halogenami, stoliczkami dla siedzących z tłu, radiem Sony Mp3 z pilotem przy kierownicy, cóż... Dzisiaj wydaje mi się to drogo, gdyż nowe modele C-Maxa w troszkę innej konfiguracji można kupić za 15.000,00 euro prosto ze salonu.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
NIC
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic co by nie wynikało z mojej winy lub głupoty. Za ewentualną kolizję nie można winić auta a kierowcę lub innego sprawcę...
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDCi 140KM 103kW
[l/100km]