Przeciętniak. Ma swoje zalety, ma swoje wady. Brzydkie jak noc, spore i ekonomiczne auto dla rodziny. Niezły silnik i elektronika, kiepskie wykonanie. Ujdzie.
Pewnie i tak bym go kupił ponownie, ze względu na zalety.
Wrażenia
5,0
Silnik
Mocny i oszczędny silnik. Nieźle przyspiesza i niewiele pali. Odcięcie na 200 km/h (wg licznika, czyli faktycznie ok. 192)
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia taka sobie. Za krótka dwójka utrudnia ruszanie zimą (praktycznie da się tylko z jedynki, co na śniegu skutkuje natychmiastowym uruchomieniem ESP).
4,0
Układ jezdny
Jest dobrze. Samochód miękki, jak przystało na minivan. Na szybkich zakrętach wyraźnie unosi się nieobciążone koło.
Komfort
4,0
Widoczność
Z jednej strony szyba przednia duża, widokowi na boki też niczego nie brakuje, z drugiej - grube słupki boczne powodują spore martwe pole. Widoczność do tyłu słaba.
4,0
Ergonomia
Dobrze. Właściwie można się przyczepić tylko do przycisków ogrzewania szyb. Są jednak trochę za daleko.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Diesel grzeje się niewiarygodnie długo. Daje się we znaki brak jakiegoś dodatkowego ogrzewania. Chłodzenie latem wypada natomiast bardzo dobrze (Climatronic).
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca jest sporo. Przydałoby się miejsce na lewą stopę kierowcy. Sporo fajnych dodatków w rodzaju stolików, uchwytów na napoje itp.
5,0
Wyciszenie
W samochodzie jest bardzo cicho. To zdecydowanie zaleta C-Maxa.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niewiele pali na trasie. W mieście gorzej, ale ujdzie.
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tragedia! Skrzypiące drzwi, trzeszcząca deska rozdzielcza, odklejające się elementy. Ręce opadają.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przez dwa lata nic. Robię przeglądy, leje paliwo - żadnych problemów.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 TDCi 115KM 85kW
[l/100km]